Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital engagement as a predictor of financial capability, financial advice, and financial satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63530818" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63530818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/article/10.2478/sbe-2021-0029" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.2478/sbe-2021-0029</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/sbe-2021-0029" target="_blank" >10.2478/sbe-2021-0029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital engagement as a predictor of financial capability, financial advice, and financial satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract in English: This paper investigates direct and indirect impacts of an individual’s digital engagement on their financial satisfaction considering a significant role of an individual’s financial capability and financial advice. The study is administered on the individual level, surveyed the working youth in northern India. PLS-SEM were employed using SMART-PLS version 3 for a confirmatory analysis and structural model assessment. Digital engagement has been established as a vital factor substantially influencing the individual’s financial advice, financial capability and financial satisfaction both directly and indirectly. The outcome of the study strongly favours the role and importance of digital engagement in the individual’s financial satisfaction. What is more, this paper contributes to the current knowledge by clarifying digital engagement as a possible predictor of financial capability, financial advice and financial satisfaction in the context of a low-income, developing country and applies it as a variable with the selected financial constructs. The originality and novelty of the study may be found useful to design effective policies.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital engagement as a predictor of financial capability, financial advice, and financial satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract in English: This paper investigates direct and indirect impacts of an individual’s digital engagement on their financial satisfaction considering a significant role of an individual’s financial capability and financial advice. The study is administered on the individual level, surveyed the working youth in northern India. PLS-SEM were employed using SMART-PLS version 3 for a confirmatory analysis and structural model assessment. Digital engagement has been established as a vital factor substantially influencing the individual’s financial advice, financial capability and financial satisfaction both directly and indirectly. The outcome of the study strongly favours the role and importance of digital engagement in the individual’s financial satisfaction. What is more, this paper contributes to the current knowledge by clarifying digital engagement as a possible predictor of financial capability, financial advice and financial satisfaction in the context of a low-income, developing country and applies it as a variable with the selected financial constructs. The originality and novelty of the study may be found useful to design effective policies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Business and Economics

  • ISSN

    1842-4120

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    127-141

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85117727614