Relationship between Google search and the Vietcombank stock
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63534838" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63534838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ieeca.org/journal/index.php/JEECAR/article/view/748" target="_blank" >https://www.ieeca.org/journal/index.php/JEECAR/article/view/748</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15549/jeecar.v8i4.748" target="_blank" >10.15549/jeecar.v8i4.748</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relationship between Google search and the Vietcombank stock
Popis výsledku v původním jazyce
"This study aims to understand the relationship between Google search and the Vietcombank stock price movement. Our weekly data consist of Google search variables and the Vietcombank variables extracted and standardized from Vietstock and Google Trend from April 2016 to April 2021. We apply the VAR Granger and Copulas approach to analyze the link between Google search and the price of Vietcombank stock. Results show that the connection between Google searches and the price of Vietcombank stock did not persist in the long run. Moreover, the evidence supporting the Granger causality between Google searches and the Vietcombank stock price was weak. Finally, the trading name (term ""Vietcombank"") was preferred by Google search users over the code ""VCB,"" and the trading volume and Google search simultaneously increased within the sample period."
Název v anglickém jazyce
Relationship between Google search and the Vietcombank stock
Popis výsledku anglicky
"This study aims to understand the relationship between Google search and the Vietcombank stock price movement. Our weekly data consist of Google search variables and the Vietcombank variables extracted and standardized from Vietstock and Google Trend from April 2016 to April 2021. We apply the VAR Granger and Copulas approach to analyze the link between Google search and the price of Vietcombank stock. Results show that the connection between Google searches and the price of Vietcombank stock did not persist in the long run. Moreover, the evidence supporting the Granger causality between Google searches and the Vietcombank stock price was weak. Finally, the trading name (term ""Vietcombank"") was preferred by Google search users over the code ""VCB,"" and the trading volume and Google search simultaneously increased within the sample period."
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Eastern European and Central Asian Research
ISSN
2328-8272
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
527-540
Kód UT WoS článku
000732676100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85121546594