Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63535638" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63535638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/357969911_Do_Fintech-Related_Keywords_Influence_Bank_Return_A_Case_Study_from_Vietcombank_and_Sacombank_in_Vietnam" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/357969911_Do_Fintech-Related_Keywords_Influence_Bank_Return_A_Case_Study_from_Vietcombank_and_Sacombank_in_Vietnam</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is conducted to answer the question &apos;Do fintech-related keywords on searching Google influence bank return?&apos; The weekly data from 2016w1 to 2021w2 is extracted from Google Trends and the Vietstock website. The findings by VAR (Vector Autoregression) show no evidence of the association of fintech-related keywords with bank returns. Using OLS (Ordinary Least Squares), the Vietcombank return is not significantly influenced by the fintech- related keywords. In contrast, the term “financial technology” and the lag one week of the Vietnamese form of “mobile payment” are negatively significant with the Sacombank return, and the Vietnamese form of “peer-to-peer lendings” is significantly positive with the same. Moreover, the fintech-related keywords in English are more preferred than the Vietnamese forms.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam

  • Popis výsledku anglicky

    The study is conducted to answer the question &apos;Do fintech-related keywords on searching Google influence bank return?&apos; The weekly data from 2016w1 to 2021w2 is extracted from Google Trends and the Vietstock website. The findings by VAR (Vector Autoregression) show no evidence of the association of fintech-related keywords with bank returns. Using OLS (Ordinary Least Squares), the Vietcombank return is not significantly influenced by the fintech- related keywords. In contrast, the term “financial technology” and the lag one week of the Vietnamese form of “mobile payment” are negatively significant with the Sacombank return, and the Vietnamese form of “peer-to-peer lendings” is significantly positive with the same. Moreover, the fintech-related keywords in English are more preferred than the Vietnamese forms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SCMS Journal of Indian Management

  • ISSN

    0973-3167

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    5-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85126580444