Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63535638" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63535638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/357969911_Do_Fintech-Related_Keywords_Influence_Bank_Return_A_Case_Study_from_Vietcombank_and_Sacombank_in_Vietnam" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/357969911_Do_Fintech-Related_Keywords_Influence_Bank_Return_A_Case_Study_from_Vietcombank_and_Sacombank_in_Vietnam</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam
Popis výsledku v původním jazyce
The study is conducted to answer the question 'Do fintech-related keywords on searching Google influence bank return?' The weekly data from 2016w1 to 2021w2 is extracted from Google Trends and the Vietstock website. The findings by VAR (Vector Autoregression) show no evidence of the association of fintech-related keywords with bank returns. Using OLS (Ordinary Least Squares), the Vietcombank return is not significantly influenced by the fintech- related keywords. In contrast, the term “financial technology” and the lag one week of the Vietnamese form of “mobile payment” are negatively significant with the Sacombank return, and the Vietnamese form of “peer-to-peer lendings” is significantly positive with the same. Moreover, the fintech-related keywords in English are more preferred than the Vietnamese forms.
Název v anglickém jazyce
Do Fintech-Related keywords influence bank return? A case study from Vietcombank and Sacombank in Vietnam
Popis výsledku anglicky
The study is conducted to answer the question 'Do fintech-related keywords on searching Google influence bank return?' The weekly data from 2016w1 to 2021w2 is extracted from Google Trends and the Vietstock website. The findings by VAR (Vector Autoregression) show no evidence of the association of fintech-related keywords with bank returns. Using OLS (Ordinary Least Squares), the Vietcombank return is not significantly influenced by the fintech- related keywords. In contrast, the term “financial technology” and the lag one week of the Vietnamese form of “mobile payment” are negatively significant with the Sacombank return, and the Vietnamese form of “peer-to-peer lendings” is significantly positive with the same. Moreover, the fintech-related keywords in English are more preferred than the Vietnamese forms.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SCMS Journal of Indian Management
ISSN
0973-3167
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
5-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85126580444