Kanceláře budoucnosti z hlediska ergonomie a optimalizace pracovního prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63542238" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63542238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kanceláře budoucnosti z hlediska ergonomie a optimalizace pracovního prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek je věnován tématu kanceláře budoucnosti, které se v poslední době čím dál tím více dostává do podvědomí společností, a to i díky externích globálním vlivům. Zvýšené nároky na digitální komunikaci, flexibilní pracovní stanice a střídavou práci doma se stávají soudobými trendy administrativních pracovníků. Hlavním cílem tohoto článku je představení těchto kanceláří v kontextu ergonomie, mentální hygieny práce, správného layoutu kanceláře, trhem nabízených zdravotně ergonomických prostředků a soudobých globálních trendů působících na práci v administrativě. Autoři článku použili metodu kvalitativního výzkumu ve formě checklistů a polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraného administrativního procesu. Důvodem vytvoření kanceláří budoucnosti je snížení pracovní zátěže a zdravotních potíží u pracovníků, zvýšení motivace pracovat pro danou firmu a zvýšení produktivity práce. Tato studie může být přínosná pro firmy jako ukázková studie pro nastavení kanceláře budoucnosti pro svoje zaměstnance. Hlavní výsledky tohoto článku jsou postupové kroky pro vytvoření kanceláře budoucnosti a prvky, které by tato kancelář budoucnosti měla obsahovat.
Název v anglickém jazyce
Offices of the future in terms of ergonomics and work environment optimisation
Popis výsledku anglicky
This article is dedicated to the topic of the office of the future, which has recently become more and more in the consciousness of companies, also thanks to external global influences. Increased demands for digital communication, flexible workstations and alternate home working are becoming contemporary trends for office workers. The main objective of this article is to present these offices in the context of ergonomics, mental hygiene at work, proper office layout, market offered health ergonomic devices and contemporary global trends affecting administrative work. The authors of the article used a qualitative research method in the form of checklists and semi-structured interviews with the workers of the selected administrative process. The reason for creating offices of the future is to reduce workload and health problems in workers, increase motivation to work for the company and increase work productivity. This study can be beneficial for companies as a sample study for setting up an office of the future for their employees. The main results of this paper are the progressive steps for creating an office of the future and the elements that this office of the future should contain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Ergonomie a moderní životní styl – Sborník konference
ISBN
978-80-01-06957-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
14-23
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
28. 4. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—