Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of social media use on the internationalisation of SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63548838" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63548838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.economics-sociology.eu/?884,en_the-impact-of-social-media-use-on-the-internationalisation-of-smes" target="_blank" >https://www.economics-sociology.eu/?884,en_the-impact-of-social-media-use-on-the-internationalisation-of-smes</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14254/2071-789X.2022/15-1/17" target="_blank" >10.14254/2071-789X.2022/15-1/17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of social media use on the internationalisation of SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media (SM) are one of the marketing tools growing in importance with increasing digitalisation. Companies use marketing to increase interest in their services or reach new customers. Therefore, SM can help companies access a new international market. The aim of this paper is to determine the impact of SM as a marketing strategy tool to gain a new market in the process of internationalisation of SMEs in the countries of Visegrad Four. The paper also evaluates differences in SM approaches according to the selected factors. To obtain relevant data, Tomas Bata University in Zlín organised empirical research in 2019-2020. The online form of the questionnaire was distributed among randomly selected SMEs. In total, 1,585 managers’ responses were analysed. The t-test was performed to compare means and the chisquare test was used to assess differences between variables. Data analysis was performed with SPSS 23 software. A statistically significant difference was found in the perception of the impact of SM on business performance. No statistically significant differences were shown in the case of SM use and the relation to internationalisation.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of social media use on the internationalisation of SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    Social media (SM) are one of the marketing tools growing in importance with increasing digitalisation. Companies use marketing to increase interest in their services or reach new customers. Therefore, SM can help companies access a new international market. The aim of this paper is to determine the impact of SM as a marketing strategy tool to gain a new market in the process of internationalisation of SMEs in the countries of Visegrad Four. The paper also evaluates differences in SM approaches according to the selected factors. To obtain relevant data, Tomas Bata University in Zlín organised empirical research in 2019-2020. The online form of the questionnaire was distributed among randomly selected SMEs. In total, 1,585 managers’ responses were analysed. The t-test was performed to compare means and the chisquare test was used to assess differences between variables. Data analysis was performed with SPSS 23 software. A statistically significant difference was found in the perception of the impact of SM on business performance. No statistically significant differences were shown in the case of SM use and the relation to internationalisation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Sociology

  • ISSN

    2071-789X

  • e-ISSN

    2306-3459

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    268-283

  • Kód UT WoS článku

    000782850000017

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85128464015