Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63553378" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63553378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cogsust.com/index.php/real/article/view/15" target="_blank" >http://cogsust.com/index.php/real/article/view/15</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.55343/CogSust.15" target="_blank" >10.55343/CogSust.15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding
Popis výsledku v původním jazyce
Business seeks a long-term competitive advantage to make money and stay afloat as the market grows more competitive. Human resource management is essential for gaining a competitive advantage. Companies that embrace sustainable Human Resource Management (HRM) practices have a distinct employer brand, but how an organisation’s culture plays its role indirectly in employer value proposition is scarcely studied. This paper discusses academic literature on employer branding factors by sustainable human resource management, and helps to take a holistic perspective of the present state of global acceptance of HRM.
Název v anglickém jazyce
Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding
Popis výsledku anglicky
Business seeks a long-term competitive advantage to make money and stay afloat as the market grows more competitive. Human resource management is essential for gaining a competitive advantage. Companies that embrace sustainable Human Resource Management (HRM) practices have a distinct employer brand, but how an organisation’s culture plays its role indirectly in employer value proposition is scarcely studied. This paper discusses academic literature on employer branding factors by sustainable human resource management, and helps to take a holistic perspective of the present state of global acceptance of HRM.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cognitive Sustainability
ISSN
2939-5240
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
33-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—