Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63553378" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63553378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cogsust.com/index.php/real/article/view/15" target="_blank" >http://cogsust.com/index.php/real/article/view/15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.55343/CogSust.15" target="_blank" >10.55343/CogSust.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business seeks a long-term competitive advantage to make money and stay afloat as the market grows more competitive. Human resource management is essential for gaining a competitive advantage. Companies that embrace sustainable Human Resource Management (HRM) practices have a distinct employer brand, but how an organisation’s culture plays its role indirectly in employer value proposition is scarcely studied. This paper discusses academic literature on employer branding factors by sustainable human resource management, and helps to take a holistic perspective of the present state of global acceptance of HRM.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable Human Resource Management Practices Impacting Employer Branding

  • Popis výsledku anglicky

    Business seeks a long-term competitive advantage to make money and stay afloat as the market grows more competitive. Human resource management is essential for gaining a competitive advantage. Companies that embrace sustainable Human Resource Management (HRM) practices have a distinct employer brand, but how an organisation’s culture plays its role indirectly in employer value proposition is scarcely studied. This paper discusses academic literature on employer branding factors by sustainable human resource management, and helps to take a holistic perspective of the present state of global acceptance of HRM.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cognitive Sustainability

  • ISSN

    2939-5240

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    33-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus