Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFLUENCE OF THE COMPANY SIZE, LENGTH OF BUSINESS OPERATION AND ENTREPRENEURS ́ EDUCATION ON THE CSR PERCEPTION IN SMES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63554278" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63554278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    VPLYV VEĽKOSTI FIRMY, DĹŽKY PODNIKANIA A VZDELANIA PODNIKATEĽOV NA VNÍMANIE CSR V MSP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spoločenská zodpovednosť podnikov (anglicky Corporate Social Responsibility, v skratke CSR) predstavuje aktuálnu oblasť vedeckého výskumu. Kým v minulosti bola táto téma výhradne záležitosťou veľkých firiem, v súčasnosti sa veľká pozornosť venuje implementácií konceptu CSR v prostredí malých a stredných podnikov (MSP). Cieľom článku je prezentovať rozdiely v postojoch podnikateľov k vybraným atribútom CSR v segmente MSP na základe veľkosti firmy, dĺžky podnikania a vzdelania podnikateľov. Empirický výskum, ktorý bol zameraný na zisťovanie postojov MSP v oblasti CSR, sa uskutočnil na Slovensku v júni 2022 na vzorke 322 MSP. Štatistické hypotézy bolo overené prostredníctvom chí kvadrátu aZ-skóre na hladine významnosti α = 5%. Výsledky empirického výskumu preukázali, že existujú významné rozdiely v postojoch MSP z hľadiska ich veľkosti a z hľadiska dĺžky podnikania.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF THE COMPANY SIZE, LENGTH OF BUSINESS OPERATION AND ENTREPRENEURS ́ EDUCATION ON THE CSR PERCEPTION IN SMES

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate social responsibility (CSR) represents a current field of scientific research. In the past, this topic was primarily focused on large companies, but nowadays, much attention is concentrated on implementing CSR in the environment of small and medium-sized enterprises (SMEs). The aim of the article is to present the differences in the attitudes of entrepreneurs towards selected CSR attributes in the SME segment based on the size of the company, length of business and education of the entrepreneurs. Empirical research aimed at determining the attitudes of SMEs in the field of CSR was conducted in Slovakia in June 2022 on a sample of 322 SMEs. Statistical hypotheses were verified through chi-square and Z-score at the significance level of 5%. The results of the empirical research have shown that there are significant differences in the attitudes of SMEs in terms of their size and length of business operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2022

  • ISBN

    978-80-87952-37-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    55-63

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    19. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku