INFLUENCE OF THE COMPANY SIZE, LENGTH OF BUSINESS OPERATION AND ENTREPRENEURS ́ EDUCATION ON THE CSR PERCEPTION IN SMES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63554278" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63554278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
VPLYV VEĽKOSTI FIRMY, DĹŽKY PODNIKANIA A VZDELANIA PODNIKATEĽOV NA VNÍMANIE CSR V MSP
Popis výsledku v původním jazyce
Spoločenská zodpovednosť podnikov (anglicky Corporate Social Responsibility, v skratke CSR) predstavuje aktuálnu oblasť vedeckého výskumu. Kým v minulosti bola táto téma výhradne záležitosťou veľkých firiem, v súčasnosti sa veľká pozornosť venuje implementácií konceptu CSR v prostredí malých a stredných podnikov (MSP). Cieľom článku je prezentovať rozdiely v postojoch podnikateľov k vybraným atribútom CSR v segmente MSP na základe veľkosti firmy, dĺžky podnikania a vzdelania podnikateľov. Empirický výskum, ktorý bol zameraný na zisťovanie postojov MSP v oblasti CSR, sa uskutočnil na Slovensku v júni 2022 na vzorke 322 MSP. Štatistické hypotézy bolo overené prostredníctvom chí kvadrátu aZ-skóre na hladine významnosti α = 5%. Výsledky empirického výskumu preukázali, že existujú významné rozdiely v postojoch MSP z hľadiska ich veľkosti a z hľadiska dĺžky podnikania.
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF THE COMPANY SIZE, LENGTH OF BUSINESS OPERATION AND ENTREPRENEURS ́ EDUCATION ON THE CSR PERCEPTION IN SMES
Popis výsledku anglicky
Corporate social responsibility (CSR) represents a current field of scientific research. In the past, this topic was primarily focused on large companies, but nowadays, much attention is concentrated on implementing CSR in the environment of small and medium-sized enterprises (SMEs). The aim of the article is to present the differences in the attitudes of entrepreneurs towards selected CSR attributes in the SME segment based on the size of the company, length of business and education of the entrepreneurs. Empirical research aimed at determining the attitudes of SMEs in the field of CSR was conducted in Slovakia in June 2022 on a sample of 322 SMEs. Statistical hypotheses were verified through chi-square and Z-score at the significance level of 5%. The results of the empirical research have shown that there are significant differences in the attitudes of SMEs in terms of their size and length of business operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2022
ISBN
978-80-87952-37-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
55-63
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
19. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—