Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital transformation of strategic management of SMEs in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63552518" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63552518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24818/ejis.2023.11" target="_blank" >https://doi.org/10.24818/ejis.2023.11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24818/ejis.2023.11" target="_blank" >10.24818/ejis.2023.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital transformation of strategic management of SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategic management of SMEs is perceived as crucial backbone of their business, as it impacts their businessmodels and internal processes all the way up to digital innovation measured by the level of digital maturity.How do the strategic management factors influence the digital maturity? Through quantitative analysis of 76questionnaires collected from SMEs in the Czech Republic, the research data was collected and statisticallytested. Results imply that strategic management factors affect the level of digital maturity. This papercontributes to prior literature by practical implementation of modified digital maturity model and byaddressing the correlation of strategic management factors and the level of digital maturity. Limitationsspringing from sample’s site and environment are addressed and discussion on the results is conducted.Author proposes a conclusion that strategic management factors can be perceived as a driver of digitaltransformation, emphasizing the need for future research and practical discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital transformation of strategic management of SMEs in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Strategic management of SMEs is perceived as crucial backbone of their business, as it impacts their businessmodels and internal processes all the way up to digital innovation measured by the level of digital maturity.How do the strategic management factors influence the digital maturity? Through quantitative analysis of 76questionnaires collected from SMEs in the Czech Republic, the research data was collected and statisticallytested. Results imply that strategic management factors affect the level of digital maturity. This papercontributes to prior literature by practical implementation of modified digital maturity model and byaddressing the correlation of strategic management factors and the level of digital maturity. Limitationsspringing from sample’s site and environment are addressed and discussion on the results is conducted.Author proposes a conclusion that strategic management factors can be perceived as a driver of digitaltransformation, emphasizing the need for future research and practical discussion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Interdisciplinary Studies

  • ISSN

    2067-3795

  • e-ISSN

    2067-3795

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    144-155

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85168454011