Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63561998" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63561998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technology plays a key role in economics. This paper analyses how Artificial Intelligence through social media influencesperfect competition among companies. In a perfect competition, companies sell identical products, they can enter or exit themarket without barrier, their market share does not influence industry prices, they cannot determine prices and consumershave full or perfect information about the market. AI technology in social media makes these elements of a perfect competitionbetter by helping companies to understand market trends and gain a competitive advantage by improving market presence,effectively analyzing competition, as well as customer behavior in the market.

  • Název v anglickém jazyce

    How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?

  • Popis výsledku anglicky

    Technology plays a key role in economics. This paper analyses how Artificial Intelligence through social media influencesperfect competition among companies. In a perfect competition, companies sell identical products, they can enter or exit themarket without barrier, their market share does not influence industry prices, they cannot determine prices and consumershave full or perfect information about the market. AI technology in social media makes these elements of a perfect competitionbetter by helping companies to understand market trends and gain a competitive advantage by improving market presence,effectively analyzing competition, as well as customer behavior in the market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings the Thirteenth International Conference on Business Information Se

  • ISBN

    978-86-89755-25-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    31-34

  • Název nakladatele

    Belgrade Metropolitan University

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    2. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku