How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63561998" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63561998 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?
Popis výsledku v původním jazyce
Technology plays a key role in economics. This paper analyses how Artificial Intelligence through social media influencesperfect competition among companies. In a perfect competition, companies sell identical products, they can enter or exit themarket without barrier, their market share does not influence industry prices, they cannot determine prices and consumershave full or perfect information about the market. AI technology in social media makes these elements of a perfect competitionbetter by helping companies to understand market trends and gain a competitive advantage by improving market presence,effectively analyzing competition, as well as customer behavior in the market.
Název v anglickém jazyce
How is AI through social media Influencing Perfect Competition Among Companies?
Popis výsledku anglicky
Technology plays a key role in economics. This paper analyses how Artificial Intelligence through social media influencesperfect competition among companies. In a perfect competition, companies sell identical products, they can enter or exit themarket without barrier, their market share does not influence industry prices, they cannot determine prices and consumershave full or perfect information about the market. AI technology in social media makes these elements of a perfect competitionbetter by helping companies to understand market trends and gain a competitive advantage by improving market presence,effectively analyzing competition, as well as customer behavior in the market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings the Thirteenth International Conference on Business Information Se
ISBN
978-86-89755-25-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
31-34
Název nakladatele
Belgrade Metropolitan University
Místo vydání
Bělehrad
Místo konání akce
Bělehrad
Datum konání akce
2. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—