Inspiration by Vintage Style in the Field of Applied Art: Creating the Student Lifestyle Brand NEWINTAGE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F12%3A43868074" target="_blank" >RIV/70883521:28130/12:43868074 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inspiration by Vintage Style in the Field of Applied Art: Creating the Student Lifestyle Brand NEWINTAGE
Popis výsledku v původním jazyce
This study presents and analyzes the theme, processes and results of a student multidisciplinary design-oriented project that came to happen thanks to the close and prolific cooperation of a nonprofit organization and an institution of higher learning, both based in the Czech Republic. The student project named NEWINTAGE consisted of the following consecutive steps and events: a stage of preparation, an intensive five-day workshop during which a totally new lifestyle brand has been created, a public presentation of preliminary results, a two-month exhibition in a design gallery including interactive program, and other short-term exhibitions. The main goal of the whole project was to create a new lifestyle brand inspired by vintage style using contemporary tools and technologies.
Název v anglickém jazyce
Inspiration by Vintage Style in the Field of Applied Art: Creating the Student Lifestyle Brand NEWINTAGE
Popis výsledku anglicky
This study presents and analyzes the theme, processes and results of a student multidisciplinary design-oriented project that came to happen thanks to the close and prolific cooperation of a nonprofit organization and an institution of higher learning, both based in the Czech Republic. The student project named NEWINTAGE consisted of the following consecutive steps and events: a stage of preparation, an intensive five-day workshop during which a totally new lifestyle brand has been created, a public presentation of preliminary results, a two-month exhibition in a design gallery including interactive program, and other short-term exhibitions. The main goal of the whole project was to create a new lifestyle brand inspired by vintage style using contemporary tools and technologies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Environment, Computational Chemistry & Bioscience
ISBN
978-1-61804-147-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
369-373
Název nakladatele
Published by WSEAS Press
Místo vydání
Montreux, Švýcarsko
Místo konání akce
Montreux, Švýcarsko
Datum konání akce
29. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—