Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of University Social Media Communications in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F13%3A43870590" target="_blank" >RIV/70883521:28130/13:43870590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of University Social Media Communications in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract?This article currently focuses on the problems of university communications with target groups in the Czech Republic. This issue has been chosen with respect to the on-going demographic crisis causing a decrease in the number of prospective university applicants. The topic reflects new trends in effective communication of university, i.e. social media communications and concentrates on prospective university applicants. The presented study introduces the results of sub-analyses carried out within selected Czech universities. The sub-analyses dealt with the problems of university social media profiles and their conceptuality, approach of individual universities towards profile administration and the importance of involving fans into communications on Czech university profiles. The necessary data have been gained using both primary and secondary research as well as with help of social media monitoring by Newton Media. The study concludes with the identification of common and dif

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of University Social Media Communications in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract?This article currently focuses on the problems of university communications with target groups in the Czech Republic. This issue has been chosen with respect to the on-going demographic crisis causing a decrease in the number of prospective university applicants. The topic reflects new trends in effective communication of university, i.e. social media communications and concentrates on prospective university applicants. The presented study introduces the results of sub-analyses carried out within selected Czech universities. The sub-analyses dealt with the problems of university social media profiles and their conceptuality, approach of individual universities towards profile administration and the importance of involving fans into communications on Czech university profiles. The necessary data have been gained using both primary and secondary research as well as with help of social media monitoring by Newton Media. The study concludes with the identification of common and dif

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    RECENT ADVANCES in BUSINESS ADMINISTRATION, MARKETING and ECONOMICS

  • ISBN

    978-1-61804-212-5

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    70-76

  • Název nakladatele

    neuveden

  • Místo vydání

    Benátky

  • Místo konání akce

    Venice, Italie

  • Datum konání akce

    28. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku