Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Current Role Of Universities In The Civil Society In Continuity With Innovations In Higher Education In The Czech Republic - Theory And Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873687" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873687 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Current Role Of Universities In The Civil Society In Continuity With Innovations In Higher Education In The Czech Republic - Theory And Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the major preferences of universities in the Czech Republic is improving the quality of education/training including its releveance for the labour market. The key principle is to develop human resources for the knowledge economy in a socially cohesive community. The economic development is unthinkable without the civil society development where a significant role is played by non-profit organizations. The breadth and diversity of the non-profit sector are, however, connected with increasing problems caused by the lack of specialists. The current state, reflecting the ever more urgent needs of the society, discovers new possibilities and approaches not only in terms of university students practical competence but also in consequent graduates' jobpositions. The study presents an options for the solution of the lack of marketing specialists in the non-commercial sphere as well as establishing the necessary platform for new approaches in educational curricula creation based on the

  • Název v anglickém jazyce

    The Current Role Of Universities In The Civil Society In Continuity With Innovations In Higher Education In The Czech Republic - Theory And Practice

  • Popis výsledku anglicky

    One of the major preferences of universities in the Czech Republic is improving the quality of education/training including its releveance for the labour market. The key principle is to develop human resources for the knowledge economy in a socially cohesive community. The economic development is unthinkable without the civil society development where a significant role is played by non-profit organizations. The breadth and diversity of the non-profit sector are, however, connected with increasing problems caused by the lack of specialists. The current state, reflecting the ever more urgent needs of the society, discovers new possibilities and approaches not only in terms of university students practical competence but also in consequent graduates' jobpositions. The study presents an options for the solution of the lack of marketing specialists in the non-commercial sphere as well as establishing the necessary platform for new approaches in educational curricula creation based on the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    THE TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY. Special Issue for INTE 2015.

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    567-575

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus