Health literacy and perception of social advertisement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873773" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Health literacy and perception of social advertisement
Popis výsledku v původním jazyce
Health literacy is one of a relatively now concept to health promotion that emphasizes the increasing individual responsibility for his/her health. This is one of the areas where the state can influence the attitudes of the population towards their health by means of public campaigns. The research shows that there are three key determinants of health in that field: personal, social and structural. Our paper focuses on one of the aspects, namely the social one. Specifically, the evaluation of anti-smoking social adverts by the undergraduates who were divided in two groups: smokers (N=210), non-smokers (N=150). The resulting findings have shown the differences between in perception of these adverts by smokers and non-smokers.
Název v anglickém jazyce
Health literacy and perception of social advertisement
Popis výsledku anglicky
Health literacy is one of a relatively now concept to health promotion that emphasizes the increasing individual responsibility for his/her health. This is one of the areas where the state can influence the attitudes of the population towards their health by means of public campaigns. The research shows that there are three key determinants of health in that field: personal, social and structural. Our paper focuses on one of the aspects, namely the social one. Specifically, the evaluation of anti-smoking social adverts by the undergraduates who were divided in two groups: smokers (N=210), non-smokers (N=150). The resulting findings have shown the differences between in perception of these adverts by smokers and non-smokers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Economics and Finance
ISBN
—
ISSN
2212-5671
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
691-696
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—