Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Health literacy and perception of social advertisement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43873773" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43873773 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Health literacy and perception of social advertisement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Health literacy is one of a relatively now concept to health promotion that emphasizes the increasing individual responsibility for his/her health. This is one of the areas where the state can influence the attitudes of the population towards their health by means of public campaigns. The research shows that there are three key determinants of health in that field: personal, social and structural. Our paper focuses on one of the aspects, namely the social one. Specifically, the evaluation of anti-smoking social adverts by the undergraduates who were divided in two groups: smokers (N=210), non-smokers (N=150). The resulting findings have shown the differences between in perception of these adverts by smokers and non-smokers.

  • Název v anglickém jazyce

    Health literacy and perception of social advertisement

  • Popis výsledku anglicky

    Health literacy is one of a relatively now concept to health promotion that emphasizes the increasing individual responsibility for his/her health. This is one of the areas where the state can influence the attitudes of the population towards their health by means of public campaigns. The research shows that there are three key determinants of health in that field: personal, social and structural. Our paper focuses on one of the aspects, namely the social one. Specifically, the evaluation of anti-smoking social adverts by the undergraduates who were divided in two groups: smokers (N=210), non-smokers (N=150). The resulting findings have shown the differences between in perception of these adverts by smokers and non-smokers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Economics and Finance

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    691-696

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    30. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku