Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ivan Pinkava. Answer an Image.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526677" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526677 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ejmap.sk/" target="_blank" >https://ejmap.sk/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ivan Pinkava. Answer an Image.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Is it possible to fulfil a (seemingly anachronic) desire for seeking beauty through its “distortion”? Can a wounded body be depicted as victorious? Who is imitated by “a portrait” of a biblical or mythological character? In what way can a subject be reflected in a used, worn-down thing? And, consequently, in what way is a photograph related to a subject and its particular story? Does it conserve it indefinitely or does it give it some extended “life after life”? What is the place of emptiness in photographic image and what can be retrieved in it? Is it possible to visualize the sacred through the remains of things that photograph rips from deterioration caused by time? Work of the photographer Ivan Pinkava is full of questions that are simultaneously beginnings of answers.

  • Název v anglickém jazyce

    Ivan Pinkava. Answer an Image.

  • Popis výsledku anglicky

    Is it possible to fulfil a (seemingly anachronic) desire for seeking beauty through its “distortion”? Can a wounded body be depicted as victorious? Who is imitated by “a portrait” of a biblical or mythological character? In what way can a subject be reflected in a used, worn-down thing? And, consequently, in what way is a photograph related to a subject and its particular story? Does it conserve it indefinitely or does it give it some extended “life after life”? What is the place of emptiness in photographic image and what can be retrieved in it? Is it possible to visualize the sacred through the remains of things that photograph rips from deterioration caused by time? Work of the photographer Ivan Pinkava is full of questions that are simultaneously beginnings of answers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EJMAP European Journal of Media, Art and Photography

  • ISSN

    1339-4940

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    6-35

  • Kód UT WoS článku

    000609426200001

  • EID výsledku v databázi Scopus