Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typology and audience engagement of university galleries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63527818" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63527818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_1_21_Gartnerova.pdf" target="_blank" >https://muzeologia.sk/index_htm_files/mkd_1_21_Gartnerova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46284/mkd.2021.9.1.7" target="_blank" >10.46284/mkd.2021.9.1.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Typology and audience engagement of university galleries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this study is to analyse the environment and the processes of university galleries and their exhibition spaces, primarily on the territory of the Czech Republic and Slovakia. The historical development of university galleries and their role in society are briefly introduced. An important part of this research paper deals with the definition and typology of university galleries, followed by an analysis of their role and a discussion on the aspect of audience and public engagement. The study draws on research conducted by the author in the years 2016–2020 predominantly in the Czech Republic and Slovakia, described in detail in her doctoral thesis. The methodology of the research is mainly based on semi-structured interviews and study visits of the various institutions in question. The research paper brings forth the subject of university galleries and their role in the advancement of the academic cultural environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Typology and audience engagement of university galleries

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this study is to analyse the environment and the processes of university galleries and their exhibition spaces, primarily on the territory of the Czech Republic and Slovakia. The historical development of university galleries and their role in society are briefly introduced. An important part of this research paper deals with the definition and typology of university galleries, followed by an analysis of their role and a discussion on the aspect of audience and public engagement. The study draws on research conducted by the author in the years 2016–2020 predominantly in the Czech Republic and Slovakia, described in detail in her doctoral thesis. The methodology of the research is mainly based on semi-structured interviews and study visits of the various institutions in question. The research paper brings forth the subject of university galleries and their role in the advancement of the academic cultural environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzeológia a kultúrne dedičstvo

  • ISSN

    1339-2204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    119-134

  • Kód UT WoS článku

    000631637300007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85103257600