Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nehybností vpřed aneb Uzavření časoprostoru jako otevření možnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F21%3A63547218" target="_blank" >RIV/70883521:28130/21:63547218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nehybností vpřed aneb Uzavření časoprostoru jako otevření možnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsahem kapitoly je rozbor vztahu k vybraným filmům, kdy se jedná o zpětnou reflexi neboli o úvahu post-dramaturgickou: jak může pandemie ovlivnit vnímání těchto děl vytvořených před jejím vypuknutím? Jaké varianty pobývání v omezeném časoprostoru nabízejí? Můžeme je chápat jako ty skutečné filmy, na základě jejichž motivů bychom mohli také žít? Jedná se o otázky umocněné vědomím, že redukce našeho sociálního pohybu se jeví jako zřejmě dlouhodobější jev. Post-dramaturgický přístup je ovšem také příležitostí uvědomit si určité dramaturgicko-narativní principy jako možné předpoklady nadčasovosti díla, a to bez ohledu na podobu aktuální sociální mizanscény. Nejprve se zaměřím na sekvence z filmu režiséra a scenáristy Jaroslava Berana

  • Název v anglickém jazyce

    Immobility forward or Closing space-time as an opening of possibility

  • Popis výsledku anglicky

    The content of the chapter is an analysis of the relationship to selected films, which is a retrospective reflection or post-dramaturgical consideration: how can a pandemic affect the perception of these works created before its outbreak? What variants of living in limited time and space do they offer? Can we understand them as the real movies whose motives we could also live on? These are questions exacerbated by the knowledge that reducing our social movements seems to be a longer-term phenomenon. However, the post-dramaturgical approach is also an opportunity to realize certain dramaturgical-narrative principles as possible preconditions for the timelessness of the work, regardless of the form of the current social mise-en-scène.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Proměny dramaturgie V : Pandemie jako výzva

  • ISBN

    978-80-7510-491-5

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    20-23

  • Počet stran knihy

    135

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly