Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Použití Direct3D při vizualizaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F08%3A63507130" target="_blank" >RIV/70883521:28140/08:63507130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Direct3D in Visualization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modern control systems use more layer structure. The highest layer is frequently created of personal computer. On this computer is running visualization application. This paper describes programming the visualization application with the help of Direct3D. Direct3D is a part of Microsoft DirectX. DirectX is a set of low-level application programming interfaces (APIs) for creating games and other high-performance multimedia applications. It includes support for two-dimensional (2-D) and three-dimensional (3-D) graphics, sound and music, input, force feedback, and network communication for applications such as multiplayer games. DirectX is running in Windows system only. DirectDraw supports the creation two-dimensional graphics. In this paper there are described Direct3D APIs, functions and methods, which can be used with the visualization algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Direct3D in Visualization

  • Popis výsledku anglicky

    The modern control systems use more layer structure. The highest layer is frequently created of personal computer. On this computer is running visualization application. This paper describes programming the visualization application with the help of Direct3D. Direct3D is a part of Microsoft DirectX. DirectX is a set of low-level application programming interfaces (APIs) for creating games and other high-performance multimedia applications. It includes support for two-dimensional (2-D) and three-dimensional (3-D) graphics, sound and music, input, force feedback, and network communication for applications such as multiplayer games. DirectX is running in Windows system only. DirectDraw supports the creation two-dimensional graphics. In this paper there are described Direct3D APIs, functions and methods, which can be used with the visualization algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings the 8th International Scientific - Technical Conference Process Control 2008

  • ISBN

    978-80-7395-077-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    12. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku