Použití Direct3D při vizualizaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F08%3A63507130" target="_blank" >RIV/70883521:28140/08:63507130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Direct3D in Visualization
Popis výsledku v původním jazyce
The modern control systems use more layer structure. The highest layer is frequently created of personal computer. On this computer is running visualization application. This paper describes programming the visualization application with the help of Direct3D. Direct3D is a part of Microsoft DirectX. DirectX is a set of low-level application programming interfaces (APIs) for creating games and other high-performance multimedia applications. It includes support for two-dimensional (2-D) and three-dimensional (3-D) graphics, sound and music, input, force feedback, and network communication for applications such as multiplayer games. DirectX is running in Windows system only. DirectDraw supports the creation two-dimensional graphics. In this paper there are described Direct3D APIs, functions and methods, which can be used with the visualization algorithms.
Název v anglickém jazyce
Using Direct3D in Visualization
Popis výsledku anglicky
The modern control systems use more layer structure. The highest layer is frequently created of personal computer. On this computer is running visualization application. This paper describes programming the visualization application with the help of Direct3D. Direct3D is a part of Microsoft DirectX. DirectX is a set of low-level application programming interfaces (APIs) for creating games and other high-performance multimedia applications. It includes support for two-dimensional (2-D) and three-dimensional (3-D) graphics, sound and music, input, force feedback, and network communication for applications such as multiplayer games. DirectX is running in Windows system only. DirectDraw supports the creation two-dimensional graphics. In this paper there are described Direct3D APIs, functions and methods, which can be used with the visualization algorithms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings the 8th International Scientific - Technical Conference Process Control 2008
ISBN
978-80-7395-077-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Kouty nad Desnou
Datum konání akce
12. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—