Specifické využití Microsoft Visual Basic for Application s principy modelování systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F12%3A43868382" target="_blank" >RIV/70883521:28140/12:43868382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2012/barot.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2012/barot.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifické využití Microsoft Visual Basic for Application s principy modelování systémů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na využití programovacího jazyka Microsoft Visual Basic for Application pro výukové účely. Tyto softwarové možnosti nejsou uváděny jako novinka, ale je poukázáno na jejich prospěch pro oblast vzdělávání studentů. Je představeno využitíprogramových nástrojů při simulaci a modelování fyzikálních jevů popsaných jako diskrétní systémy. Matematické výpočty jsou uvedeny na příkladu, který mohou vyučující využít a implementovat. Zahrnutí výpočtu do rozhraní vzorce Excelu umožní studentům namodelované systémy zkoumat z pohledu jejich chování. Uvedená podpora výuky může sloužit i jako inspirace matematického a fyzikálního řešení za pomocí informatiky.
Název v anglickém jazyce
Specific Utilization of Microsoft Visual Basic for Application with Principles of System Modeling
Popis výsledku anglicky
The article is focused on utilization of programming language Microsoft Visual Basic for Application for educational purposes. These software possibilities are not mentioned as innovation, but it is pointed out on their advantages for area of student education. It is introduced utilization of program tools of simulation and modeling of physical effects described as discrete systems. Mathematical calculations are presented in the example which can be used and implemented by teachers. Inclusion of matematical computation in the Excel formula allows to examine modeled systems from the view of behavior. The support of education can be used as an inspiration of matematical and physical solution by informatics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
84-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—