New Possibilities of Analysis of Experimental Data in Pedagogical Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43872121" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43872121 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/rychle-odkazy/casopis-e-pedagogium/#c31850" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/rychle-odkazy/casopis-e-pedagogium/#c31850</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Possibilities of Analysis of Experimental Data in Pedagogical Research
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to present new possibilities of the statistical analysis of pretest-posttest data types measured in a pedagogical experiment. These possibilities will allow us to eliminate the effect of so-called disruptive independent variablesthat could adversely affect a dependent variable and thus, the research results. By using a model example, we present the design of a suitable experimental plan. Further, we illustrate advanced statistical techniques ? Analyses of Variance and of Covariance using a real example.
Název v anglickém jazyce
New Possibilities of Analysis of Experimental Data in Pedagogical Research
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present new possibilities of the statistical analysis of pretest-posttest data types measured in a pedagogical experiment. These possibilities will allow us to eliminate the effect of so-called disruptive independent variablesthat could adversely affect a dependent variable and thus, the research results. By using a model example, we present the design of a suitable experimental plan. Further, we illustrate advanced statistical techniques ? Analyses of Variance and of Covariance using a real example.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (on-line)
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
7-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—