Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Security Education as a Fundamental Pillar of Critical Infrastructure Protection and Resilience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43872383" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43872383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-145.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2014/a062008-145.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Security Education as a Fundamental Pillar of Critical Infrastructure Protection and Resilience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increasing society dependence on the technologies also increases the society dependence on the critical infrastructure as the basis of ensuring and maintaining the society functional continuity. Logical consequence of this fact is the security and safety measures/standards development in relation to their potential to minimize the impacts of identified risk. For the fulfillment of that argument, however, it is necessary to constitute the security education that would provide a basis for security liaison officer education whose skills and knowledge would become fundamental for the operator security plan elaboration. Article therefore defines the challenges and objectives that should be achieved by security education and optimal structure of securityeducation in relation to critical infrastructure protection and resilience. Security education structure will be based on the critical infrastructure resilience evaluation methodology as a security research output. To better understandin

  • Název v anglickém jazyce

    Security Education as a Fundamental Pillar of Critical Infrastructure Protection and Resilience

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing society dependence on the technologies also increases the society dependence on the critical infrastructure as the basis of ensuring and maintaining the society functional continuity. Logical consequence of this fact is the security and safety measures/standards development in relation to their potential to minimize the impacts of identified risk. For the fulfillment of that argument, however, it is necessary to constitute the security education that would provide a basis for security liaison officer education whose skills and knowledge would become fundamental for the operator security plan elaboration. Article therefore defines the challenges and objectives that should be achieved by security education and optimal structure of securityeducation in relation to critical infrastructure protection and resilience. Security education structure will be based on the critical infrastructure resilience evaluation methodology as a security research output. To better understandin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Education and Information Technologies

  • ISSN

    2074-1316

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    294-303

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus