FlightGear Application for Flight Simulation of a mini-UAV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43871400" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43871400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://scitation.aip.org/content/aip/proceeding/aipcp/10.1063/1.4912769" target="_blank" >http://scitation.aip.org/content/aip/proceeding/aipcp/10.1063/1.4912769</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4912769" target="_blank" >10.1063/1.4912769</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FlightGear Application for Flight Simulation of a mini-UAV
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents using of FlightGear application for flight simulation of a mini-UAV (Unmanned Aerial Vehicle). The first part of the paper is about general information of UAVs and about the fundamentals of airplane flight mechanics. The main sectionsummarizes the information about FlightGear application and describes a way of using the application to simulate a mini-UAV. The process of altitude change by using autopilot has been simulated. In the created simulation, three stage cascade controller was used for an altitude control. Heading was controlled by 2 stage cascade PID (Proportional-Integral-Derivative) controller. An automatic throttle system was applied for a velocity control. The setting of all controllers is included in the description of the simulation. Finally, the results of FlightGear simulation are discussed.
Název v anglickém jazyce
FlightGear Application for Flight Simulation of a mini-UAV
Popis výsledku anglicky
This paper presents using of FlightGear application for flight simulation of a mini-UAV (Unmanned Aerial Vehicle). The first part of the paper is about general information of UAVs and about the fundamentals of airplane flight mechanics. The main sectionsummarizes the information about FlightGear application and describes a way of using the application to simulate a mini-UAV. The process of altitude change by using autopilot has been simulated. In the created simulation, three stage cascade controller was used for an altitude control. Heading was controlled by 2 stage cascade PID (Proportional-Integral-Derivative) controller. An automatic throttle system was applied for a velocity control. The setting of all controllers is included in the description of the simulation. Finally, the results of FlightGear simulation are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceedings
ISBN
978-0-7354-1287-3
ISSN
0094-243X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"nestrankovano"
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Rhodos
Datum konání akce
22. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000355339703045