Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43873558" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43873558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Controller Area Network (CAN bus) is a bus based on differential signalling originally developed for automotive industry. The bus was later standardized under ISO 11898 and the standard describes data link layer as well as physical signalling. CAN bus allows precise settings of bus timing and sampling points, which makes it usable for varying ranges and baudrates. It also has a number of properties such as: message acknowledgement, collision avoidance, message filtering and automatic retransmit of faulty messages. These properties make it suitable for many applications. Furthermore, the bus is also well supported on microcontrollers and can even be found on larger SoCs. This makes the CAN bus ideal for microcontroller networks in buildings. Unfortunately, the CAN protocol itself has no support for node authentication and message encryption so these requirements has to be solved on higher layer. We present a high-level protocol for CAN bus that supports authentication and encryption

  • Název v anglickém jazyce

    Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus

  • Popis výsledku anglicky

    The Controller Area Network (CAN bus) is a bus based on differential signalling originally developed for automotive industry. The bus was later standardized under ISO 11898 and the standard describes data link layer as well as physical signalling. CAN bus allows precise settings of bus timing and sampling points, which makes it usable for varying ranges and baudrates. It also has a number of properties such as: message acknowledgement, collision avoidance, message filtering and automatic retransmit of faulty messages. These properties make it suitable for many applications. Furthermore, the bus is also well supported on microcontrollers and can even be found on larger SoCs. This makes the CAN bus ideal for microcontroller networks in buildings. Unfortunately, the CAN protocol itself has no support for node authentication and message encryption so these requirements has to be solved on higher layer. We present a high-level protocol for CAN bus that supports authentication and encryption

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Annals of DAAAM International for 2015, Volume 26

  • ISBN

    978-3-902734-06-8

  • ISSN

    2304-1382

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    DAAAM International Vienna

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Zadar

  • Datum konání akce

    21. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku