Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43873558" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43873558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus
Popis výsledku v původním jazyce
The Controller Area Network (CAN bus) is a bus based on differential signalling originally developed for automotive industry. The bus was later standardized under ISO 11898 and the standard describes data link layer as well as physical signalling. CAN bus allows precise settings of bus timing and sampling points, which makes it usable for varying ranges and baudrates. It also has a number of properties such as: message acknowledgement, collision avoidance, message filtering and automatic retransmit of faulty messages. These properties make it suitable for many applications. Furthermore, the bus is also well supported on microcontrollers and can even be found on larger SoCs. This makes the CAN bus ideal for microcontroller networks in buildings. Unfortunately, the CAN protocol itself has no support for node authentication and message encryption so these requirements has to be solved on higher layer. We present a high-level protocol for CAN bus that supports authentication and encryption
Název v anglickém jazyce
Secure High Level Communication Protocol for CAN Bus
Popis výsledku anglicky
The Controller Area Network (CAN bus) is a bus based on differential signalling originally developed for automotive industry. The bus was later standardized under ISO 11898 and the standard describes data link layer as well as physical signalling. CAN bus allows precise settings of bus timing and sampling points, which makes it usable for varying ranges and baudrates. It also has a number of properties such as: message acknowledgement, collision avoidance, message filtering and automatic retransmit of faulty messages. These properties make it suitable for many applications. Furthermore, the bus is also well supported on microcontrollers and can even be found on larger SoCs. This makes the CAN bus ideal for microcontroller networks in buildings. Unfortunately, the CAN protocol itself has no support for node authentication and message encryption so these requirements has to be solved on higher layer. We present a high-level protocol for CAN bus that supports authentication and encryption
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Annals of DAAAM International for 2015, Volume 26
ISBN
978-3-902734-06-8
ISSN
2304-1382
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
DAAAM International Vienna
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Zadar
Datum konání akce
21. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—