Aerodynamic Efficiency Optimization of Clark Y Aerofoil Using SU2 Application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F16%3A43874303" target="_blank" >RIV/70883521:28140/16:43874303 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aerodynamic Efficiency Optimization of Clark Y Aerofoil Using SU2 Application
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the aerodynamic efficiency optimizations of the Clark Y aerofoil by using the SU2 software suite are performed. We used a low-speed inviscid flow with the Mach number of approximately 0.0441 (15 m/s) for the optimization. To determine whether we found completely optimized aerofoils, we had to analyse the optimized aerofoils at surrounding angles of attack after the optimization. Moreover, we extended the analysis to obtain information whether the aerofoils can also be effectively used at higher velocities (up to 30 m/s). We executed and analysed five optimizations with the different number of design variables: 8, 18, 38, 78, and 158. Firstly, the aerodynamics of aerofoil is briefly described and the most important parameters are explained. In the following section, the SU2 software used for the optimizations is outlined and the optimization method is introduced. Finally, the results of the efficiency optimizations are presented, compared, and analysed.
Název v anglickém jazyce
Aerodynamic Efficiency Optimization of Clark Y Aerofoil Using SU2 Application
Popis výsledku anglicky
In this paper, the aerodynamic efficiency optimizations of the Clark Y aerofoil by using the SU2 software suite are performed. We used a low-speed inviscid flow with the Mach number of approximately 0.0441 (15 m/s) for the optimization. To determine whether we found completely optimized aerofoils, we had to analyse the optimized aerofoils at surrounding angles of attack after the optimization. Moreover, we extended the analysis to obtain information whether the aerofoils can also be effectively used at higher velocities (up to 30 m/s). We executed and analysed five optimizations with the different number of design variables: 8, 18, 38, 78, and 158. Firstly, the aerodynamics of aerofoil is briefly described and the most important parameters are explained. In the following section, the SU2 software used for the optimizations is outlined and the optimization method is introduced. Finally, the results of the efficiency optimizations are presented, compared, and analysed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1303" target="_blank" >LO1303: Podpora udržitelnosti a rozvoje Centra bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MENDEL
ISBN
978-80-214-5365-4
ISSN
1803-3814
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
79-86
Název nakladatele
Brno University of Technology-VUTIUM Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—