Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conceptual Design and Control of Twin-Propeller Tail-Sitter mini-UAV: Conceptual Study of V-TS mini-UAV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F19%3A63523624" target="_blank" >RIV/70883521:28140/19:63523624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13272-019-00388-z" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs13272-019-00388-z</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13272-019-00388-z" target="_blank" >10.1007/s13272-019-00388-z</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conceptual Design and Control of Twin-Propeller Tail-Sitter mini-UAV: Conceptual Study of V-TS mini-UAV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes progress made on the design and analysis of a twin-propeller tail-sitter mini-UAV (named V-TS). Since the V-TS mini-UAV is a combination of airplanes and copters, high energy efficiency during the forward flight and VTOL capability in the hover flight are achieved. However, this configuration also brings new challenges and difficulties, especially in the case of control. Free software which was used in the design process is presented and described. AVIGLE Demonstrator is analyzed in SU2 to verify correct settings of the aerodynamic analysis. Furthermore, 3D model of the V-TS mini-UAV with the Y-tail configuration and its basic geometrical parameters are shown. The results prove that it is aerodynamically efficient for our purpose. In addition, probably all control modes, transitional flight phases, and difficulties which appear in the control of the twin-propeller tail-sitter mini-UAV are defined and solutions are proposed. The transitional flight phases are determined as a combination of the control modes and sub-modes.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual Design and Control of Twin-Propeller Tail-Sitter mini-UAV: Conceptual Study of V-TS mini-UAV

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes progress made on the design and analysis of a twin-propeller tail-sitter mini-UAV (named V-TS). Since the V-TS mini-UAV is a combination of airplanes and copters, high energy efficiency during the forward flight and VTOL capability in the hover flight are achieved. However, this configuration also brings new challenges and difficulties, especially in the case of control. Free software which was used in the design process is presented and described. AVIGLE Demonstrator is analyzed in SU2 to verify correct settings of the aerodynamic analysis. Furthermore, 3D model of the V-TS mini-UAV with the Y-tail configuration and its basic geometrical parameters are shown. The results prove that it is aerodynamically efficient for our purpose. In addition, probably all control modes, transitional flight phases, and difficulties which appear in the control of the twin-propeller tail-sitter mini-UAV are defined and solutions are proposed. The transitional flight phases are determined as a combination of the control modes and sub-modes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CEAS Aeronautical Journal

  • ISSN

    1869-5582

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    937-954

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85069953520