Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

APPLICATION OF GAME-BASED LEARNING IN MATLAB USING OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F21%3A63542138" target="_blank" >RIV/70883521:28140/21:63542138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2021/004.pdf" target="_blank" >https://www.daaam.info/Downloads/Pdfs/proceedings/proceedings_2021/004.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2507/32nd.daaam.proceedings.004" target="_blank" >10.2507/32nd.daaam.proceedings.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    APPLICATION OF GAME-BASED LEARNING IN MATLAB USING OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on game-based learning and educational digital games. The first theoretical part summarizes the basic concepts and follows the problems with the introduction of game-based learning in practice. The work focuses on gamebased learning as a modern method of education, which is used by many experts from practice and confirms the benefits of its use in teaching. The next part is devoted to specific types of players, then presents the characteristics of digital educational games used in practice and tries to map the use of this method of education in teaching abroad and in the Czech Republic. Furthermore, examples of the use of digital games in teaching and in other industries are presented. The practical part deals with the design of the original game, designed primarily to teach MATLAB, the description of the created application from the user&apos;s point of view, and its verification by students during teaching. The game was created using object-oriented programming in MATLAB, which is a very rare and new approach.

  • Název v anglickém jazyce

    APPLICATION OF GAME-BASED LEARNING IN MATLAB USING OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on game-based learning and educational digital games. The first theoretical part summarizes the basic concepts and follows the problems with the introduction of game-based learning in practice. The work focuses on gamebased learning as a modern method of education, which is used by many experts from practice and confirms the benefits of its use in teaching. The next part is devoted to specific types of players, then presents the characteristics of digital educational games used in practice and tries to map the use of this method of education in teaching abroad and in the Czech Republic. Furthermore, examples of the use of digital games in teaching and in other industries are presented. The practical part deals with the design of the original game, designed primarily to teach MATLAB, the description of the created application from the user&apos;s point of view, and its verification by students during teaching. The game was created using object-oriented programming in MATLAB, which is a very rare and new approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Annals of DAAAM and Proceedings of the International DAAAM Symposium

  • ISBN

    978-3-902734-33-4

  • ISSN

    1726-9679

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    22-32

  • Název nakladatele

    DAAAM International Vienna

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    neuvedeno

  • Datum konání akce

    28. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku