Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization of bronze material structure in virtual reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F22%3A63549738" target="_blank" >RIV/70883521:28140/22:63549738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sigma-not.pl/publikacja-140835-2022-12.html" target="_blank" >https://sigma-not.pl/publikacja-140835-2022-12.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2022.12.36" target="_blank" >10.15199/48.2022.12.36</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualization of bronze material structure in virtual reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This experimental study aims to design and apply procedures for visualizing a real object in a virtual reality environment. 3D reconstruction of the object by photogrammetry is the basis for further procedures of working with the 3D model. Attention is focused primarily on working with the bronze material and structure of the object. The experiment aims to achieve a high level of image quality in virtual reality. The text describes the characteristic properties of the material and structure, which is the subject of separate image processing in a digital 3D model. Furthermore, procedures for further processing the 3D model and modification of its attributes for export and import between the individual software used in this experiment are designed and applied. The 2D and 3D graphics methods are used for the final visual appearance of the object in virtual reality and tools for creating the original material of the real object.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of bronze material structure in virtual reality

  • Popis výsledku anglicky

    This experimental study aims to design and apply procedures for visualizing a real object in a virtual reality environment. 3D reconstruction of the object by photogrammetry is the basis for further procedures of working with the 3D model. Attention is focused primarily on working with the bronze material and structure of the object. The experiment aims to achieve a high level of image quality in virtual reality. The text describes the characteristic properties of the material and structure, which is the subject of separate image processing in a digital 3D model. Furthermore, procedures for further processing the 3D model and modification of its attributes for export and import between the individual software used in this experiment are designed and applied. The 2D and 3D graphics methods are used for the final visual appearance of the object in virtual reality and tools for creating the original material of the real object.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Przeglad Elektrotechniczny

  • ISSN

    0033-2097

  • e-ISSN

    2449-9544

  • Svazek periodika

    98

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    154-158

  • Kód UT WoS článku

    000905602700036

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143155515