Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sdílení znalostí ve školním prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63508034" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63508034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sdílení znalostí ve školním prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sdílení znalostí je kategorií, s níž operují různé obory, např. informatika, sociologie, psychologie, management. V pedagogice jde o relativně nový fenomén, který má své místo ve výzkumu a pedagogické teorii i v pedagogické praxi. Znalosti jsou sdíleny vrůzných školních pro?středích. Znalosti sdílejí ve výuce učitelé a žáci i žáci mezi sebou. Na škole sdílejí znalosti učitelé s různými pedagogickými zkušenostmi. Sdílení je v tomto prostředí nástrojem rozvoje kompetencí učitelů, a tím i předpo?kladem inovací na škole. Ve svém důsledku se sdílení znalostí mezi uči?teli promítá do úrovně kvality školy. Na sdílení znalostí se připravují bu-doucí učitelé spoluprací se svými vzdělavateli. Významnou úlohu ve sdílení znalostí mezi vzdělavateli a studenty má propojování pedagogické teorie a praxe. Podstatou sdílení je společné řešení úkolu nebo problému dvěma či více subjekty. Hlavními složkami procesu sdílení jsou společné cíle sub?jektů a jejich společná činnost. Do sdílení vstupují subjekty

  • Název v anglickém jazyce

    Sharing knowledge in school environments

  • Popis výsledku anglicky

    Sharing knowledge is a concept that is developed within dif-ferent fields: computer science, sociology, psychology, management, etc. It is however a new phenomenon in pedagogy: in educational research in educational theory and practice. Knowledge is shared in various school environments. It is the teachers who share knowledge as well as the pu-pils. Teachers may share knowledge with other teachers; pupils may share knowledge with each other. In schools, sharing is the mean of developing teacher competences and therefore a prerequisite to innovation. Sharing is also reflected in the quality of school. Prospective teachers learn to share knowledge from teacher educators. An important role in sharing knowledge between teacher students and teacher educators is played by the intertwin-ing of educational theory and practice. Shared aims and cooperation form the basis of sharing. Subjects enter sharing with knowledge that is common as well as with knowledge that is specific to the particular

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1248" target="_blank" >GA406/07/1248: Sdílení a rozvoj sociálních znalostí pracovníků pomáhajících profesí v procesu péče o seniory</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus