Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509944" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
Popis výsledku v původním jazyce
V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem
Název v anglickém jazyce
The importance of emotional intelligence for the development of social instructors? skills
Popis výsledku anglicky
In the past decade, we have often heard, with increasing frequency, debates about the importance of emotions in our daily life, and we have faced, with increasing frequency, consequences of emotional illiteracy manifested in emotional apathy, increased cases of depression and depressogenic ways of thinking and increased level of aggression in social interactions and social behavior. Emotions have been subject to a number of scientific researches, among which one cannot neglect the so-called Commercial model of emotional intelligence by Daniel Goleman. Regarding the fact that a high level of emotional intelligence need not guarantee that an individual is able to use it in practice, Goleman defines the concept of emotional competence that is an inseparable part of emotional intelligence. It is the social and emotional skills that the author of this article considers as key ones for the profession of the social instructor emphasizing the need of developing the respective abilities of stud
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Institut mezioborových studií Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—