Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509944" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of emotional intelligence for the development of social instructors? skills

  • Popis výsledku anglicky

    In the past decade, we have often heard, with increasing frequency, debates about the importance of emotions in our daily life, and we have faced, with increasing frequency, consequences of emotional illiteracy manifested in emotional apathy, increased cases of depression and depressogenic ways of thinking and increased level of aggression in social interactions and social behavior. Emotions have been subject to a number of scientific researches, among which one cannot neglect the so-called Commercial model of emotional intelligence by Daniel Goleman. Regarding the fact that a high level of emotional intelligence need not guarantee that an individual is able to use it in practice, Goleman defines the concept of emotional competence that is an inseparable part of emotional intelligence. It is the social and emotional skills that the author of this article considers as key ones for the profession of the social instructor emphasizing the need of developing the respective abilities of stud

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy

  • ISBN

    978-80-87182-08-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku