Etické principy edukace ve výuce ošetřovatelství.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63509988" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63509988 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15120/10:10216201
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Etické principy edukace ve výuce ošetřovatelství.
Popis výsledku v původním jazyce
Edukace ve zdravotnictví znamená vzdělávání různých subjektů, tj. laických klientů/pacientů, dobrovolníků a profesionálů. Jde o uvědomělý postup k formulovaným cílům. Cílem je dosáhnout u edukantů změny chování, které jim umožní adekvátně podporovat zdraví, adaptovat se na situaci nemoci, léčení a ošetřování, předcházet nemoci. Zdravotničtí profesionálové plní několik rolí včetně role edukátora. Edukace vychází v profesi sestry z úrovně a repertoáru jejích kompetencí odborných, didaktických, vztahových,rozvojových. Edukace je spjata s etickou dimenzí profese - podporuje vytváření postojů k profesi. Etický kodex a normy určují povinnosti sester.
Název v anglickém jazyce
Ethical principals of education in nursing.
Popis výsledku anglicky
Education in health service means education of various subjects, i.e. laymen clients/patients, volunteers and professionals. It is a conscious process aiming at set targets. The target is to reach change in educants´ behavior that could enable them to support health, to adapt in situation of illness, treatment and care and to prevent illness appropriately. Medical professional fulfil several roles, the role of educator including. Education process in nurse´s profession stems from the level and range ofher professional, didactic, relation and attitude competencies. Education is linked to ethical dimension of profession ? it supports building attitudes towards profession. Ethical codex and norm set nurses´ duties.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogika v ošetřovatelství - tradice, současnost a perspektivy
ISBN
978-80-7318-995-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—