Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Etické principy edukace ve výuce ošetřovatelství.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63509988" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63509988 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15120/10:10216201

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Etické principy edukace ve výuce ošetřovatelství.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Edukace ve zdravotnictví znamená vzdělávání různých subjektů, tj. laických klientů/pacientů, dobrovolníků a profesionálů. Jde o uvědomělý postup k formulovaným cílům. Cílem je dosáhnout u edukantů změny chování, které jim umožní adekvátně podporovat zdraví, adaptovat se na situaci nemoci, léčení a ošetřování, předcházet nemoci. Zdravotničtí profesionálové plní několik rolí včetně role edukátora. Edukace vychází v profesi sestry z úrovně a repertoáru jejích kompetencí odborných, didaktických, vztahových,rozvojových. Edukace je spjata s etickou dimenzí profese - podporuje vytváření postojů k profesi. Etický kodex a normy určují povinnosti sester.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical principals of education in nursing.

  • Popis výsledku anglicky

    Education in health service means education of various subjects, i.e. laymen clients/patients, volunteers and professionals. It is a conscious process aiming at set targets. The target is to reach change in educants´ behavior that could enable them to support health, to adapt in situation of illness, treatment and care and to prevent illness appropriately. Medical professional fulfil several roles, the role of educator including. Education process in nurse´s profession stems from the level and range ofher professional, didactic, relation and attitude competencies. Education is linked to ethical dimension of profession ? it supports building attitudes towards profession. Ethical codex and norm set nurses´ duties.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogika v ošetřovatelství - tradice, současnost a perspektivy

  • ISBN

    978-80-7318-995-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku