Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865365" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865365 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Andragogika je mladou vědní disciplinou, která od devadesátých let dvacátého století navazuje na dřívější tzv. pedagogiku dospělých, nebo spíše teorii výchovy a vzdělávání dospělých. Základem pojmu je řecké slovo anér-muž a agoge-vést. Doslovně je to tedy vedeni muže. v rozšířené verzi vedeni dospělých. Andragogika je tedy nová vědní disciplina, která je vymezeno jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. V rámci teorie jsou vymezovány pojmy, které tvoří základ andragogické teorie. S tím souvisí i diskuse o vztahu andragogiky k pedagogice. o roli andragogů jako profesionálů, jejich kompetencích, o cílových skupinách, kterými se andragogika zabývá. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých se neobejde ani bez filozofických souvislostí. V této souvislosti je edukace dospělých a péče o dospělého člověka objasňován s pomocí antických filozofii a jejich filozofických systémů. Mezi nimi to je podobenství o Platónově jeskyni jako symbolu cesty dospělého od nevědomosti a životě v
Název v anglickém jazyce
Andragogics as Theory of Education nud Upgrading of Adults
Popis výsledku anglicky
Andragogics is a young scientific discipline that ties onto fonner practices of teaching adults since the 1990's or theorv of teachin2 and educatin2 adults. The term is derived from a Greek word, aner, meaning man, and agoge, meaning guide. Therefore, the x-erbatim meaning is "man guidance", as an extended version of guiding adults. Andragogics is actually a new field of science that is defined as a theory of educating and enlightening adults. In tenis of theory, the discipline involx-es delimitations of concepts that form the base of andragogic theory. This leads onto discussions about the relationship and interaction of andragogics with pedagogy, the role of andragogists as professionals. This image of man?s transforination into an autonomous being is underlined in the educational method of the philosopher Socrates and is called the shock process. It is a process of developing man' s minci under the guidance of a teacher and it starts at the point of feehng embarrassment ox-er oile's
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-86798-16-5
Počet stran knihy
95
Název nakladatele
Hnutí R, Praha
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—