Postavení autority v postmoderní společnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865632" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postavení autority v postmoderní společnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnoutspolečenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Vážese na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.
Název v anglickém jazyce
Position of authority in post-modern society
Popis výsledku anglicky
The term "post-modern period" has been used for the contemporary time since 1947. Typical for postmodernism - as a theory and culture - reflecting unconstricted and hastily advancing school of thought proclaiming pluralism of values, including authority.However, even postmodernism cannot avoid subordination to certain social regularity that forms the base of the continuity of mankind' s development. One of its pillars is the generally recognized authority of the school, as an institution, and teachers,as its advocates. In pedagogic theory, authority is recognized as an indispensable educational elemnt, whose substance, however, is variable, because it goes hand in hand with changes in society. Like any ideological trends, postmodernism, too, reflectsthe changes. The objective of our study is to demostrate the contigencies, relations, and analogies that correspond to scientific concepts of authority in teaching processes, alon with positive trends in the postmodern understanding of s
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica
ISSN
0567-8293
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
21-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—