Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postavení autority v postmoderní společnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865632" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postavení autority v postmoderní společnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnoutspolečenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Vážese na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Position of authority in post-modern society

  • Popis výsledku anglicky

    The term "post-modern period" has been used for the contemporary time since 1947. Typical for postmodernism - as a theory and culture - reflecting unconstricted and hastily advancing school of thought proclaiming pluralism of values, including authority.However, even postmodernism cannot avoid subordination to certain social regularity that forms the base of the continuity of mankind' s development. One of its pillars is the generally recognized authority of the school, as an institution, and teachers,as its advocates. In pedagogic theory, authority is recognized as an indispensable educational elemnt, whose substance, however, is variable, because it goes hand in hand with changes in society. Like any ideological trends, postmodernism, too, reflectsthe changes. The objective of our study is to demostrate the contigencies, relations, and analogies that correspond to scientific concepts of authority in teaching processes, alon with positive trends in the postmodern understanding of s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    21-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus