Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thanatology as a Study Subject in University Education of Students of Caring Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43867875" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43867875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Thanatology as a Study Subject in University Education of Students of Caring Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with various aspects of university education of students of accompanying professions, especially the social, social-pedagogical and medical issues in the area of thanatology. The authors hold the view that thanatology should be taught within the education of workers of helping professions as a separate subject thus becoming an integral part of the curriculum. Education in the area of accompanying the dying has already been included in a number of accredited bachelor study programs, whichis evidenced by a content analysis made by the paper authors within a research . The contents of the identified subjects and the applied educational approaches are very different, though. In a follow-up fieldwork research ? conducted among workers of hospices and medical institutions specialized in accompanying patients in the terminal stage of their life paths ? the authors analyzed the educational needs of workers engaged in direct care of clients and identified the areas felt by the

  • Název v anglickém jazyce

    Thanatology as a Study Subject in University Education of Students of Caring Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with various aspects of university education of students of accompanying professions, especially the social, social-pedagogical and medical issues in the area of thanatology. The authors hold the view that thanatology should be taught within the education of workers of helping professions as a separate subject thus becoming an integral part of the curriculum. Education in the area of accompanying the dying has already been included in a number of accredited bachelor study programs, whichis evidenced by a content analysis made by the paper authors within a research . The contents of the identified subjects and the applied educational approaches are very different, though. In a follow-up fieldwork research ? conducted among workers of hospices and medical institutions specialized in accompanying patients in the terminal stage of their life paths ? the authors analyzed the educational needs of workers engaged in direct care of clients and identified the areas felt by the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    254-265

  • Kód UT WoS článku

    000311710600021

  • EID výsledku v databázi Scopus