Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868199" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the use of literature as a tool for survival in the context of gay young adult literature, focusing on Alex Sanchez's series of novels, Rainbow Boys (2001), Rainbow High (2003), and Rainbow Road (2005). It argues that the didactic function, which is frowned upon in literature for adults, is not only accepted in literature for young adults but may even overshadow doubts about the literary quality of the works in question. This argument is further supported by an analysis of paratextual information, namely by a resource kit included in the novels. In order to understand the effect of such books on readers, interdisciplinary methods should be used.

  • Název v anglickém jazyce

    Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the use of literature as a tool for survival in the context of gay young adult literature, focusing on Alex Sanchez's series of novels, Rainbow Boys (2001), Rainbow High (2003), and Rainbow Road (2005). It argues that the didactic function, which is frowned upon in literature for adults, is not only accepted in literature for young adults but may even overshadow doubts about the literary quality of the works in question. This argument is further supported by an analysis of paratextual information, namely by a resource kit included in the novels. In order to understand the effect of such books on readers, interdisciplinary methods should be used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies

  • ISBN

    978-80-7454-191-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    255-262

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    7. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310174300024