Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868199" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series
Popis výsledku v původním jazyce
This paper explores the use of literature as a tool for survival in the context of gay young adult literature, focusing on Alex Sanchez's series of novels, Rainbow Boys (2001), Rainbow High (2003), and Rainbow Road (2005). It argues that the didactic function, which is frowned upon in literature for adults, is not only accepted in literature for young adults but may even overshadow doubts about the literary quality of the works in question. This argument is further supported by an analysis of paratextual information, namely by a resource kit included in the novels. In order to understand the effect of such books on readers, interdisciplinary methods should be used.
Název v anglickém jazyce
Young Adult Literature As A Tool For Survival: Alex Sanchez's Rainbow Boys Series
Popis výsledku anglicky
This paper explores the use of literature as a tool for survival in the context of gay young adult literature, focusing on Alex Sanchez's series of novels, Rainbow Boys (2001), Rainbow High (2003), and Rainbow Road (2005). It argues that the didactic function, which is frowned upon in literature for adults, is not only accepted in literature for young adults but may even overshadow doubts about the literary quality of the works in question. This argument is further supported by an analysis of paratextual information, namely by a resource kit included in the novels. In order to understand the effect of such books on readers, interdisciplinary methods should be used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies
ISBN
978-80-7454-191-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
255-262
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000310174300024