Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content analysis of selected Czech and Slovak school educational programmes for kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43870968" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43870968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vybraných českých a slovenských školských vzdelávacích programov pre materské školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledných desaťročiach sa v Českej a Slovenskej republike uskutočnili školské reformy ovplyvňujúce zmeny v systéme vzdelávania. V oboch krajinách sa do centra pozornosti dostáva pomerne nový spôsob riadenia vzdelávania žiakov v školách, ktorý priniesol jednotlivých školám väčšiu autonómiu. Ide o tzv. dvojúrovňový model riadenia škôl. Pozostáva zo štátneho vzdelávacieho programu a školského vzdelávacieho programu . Cieľom príspevku je analyzovať vybrané školské vzdelávacie programy materských škôl naSlovensku a v Čechách. Autorkami použité výskumné metódy zahŕňajú obsahovú a porovnávaciu analýzu vybraných dokumentov z oboch krajín. Komparácia jednotlivých dokumentov poukazuje na rôznorodosť a podobnosť konkrétnych vzdelávacích programov pre materskéškoly. V závere autorky ponúkajú návrhy na zlepšenie tvorby školských vzdelávacích programov pre materské školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Content analysis of selected Czech and Slovak school educational programmes for kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    Over the last decade, the school reforms have made the influence changes in the education system in Czech Republic and Slovak Republic. In the spotlight of both countries is new way of managing the process of education in schools, which brought the greater autonomy for each school. This is called two-level model of school management. It consists of a national education program and school education program, which are designed separately for each level of education. Instead school creates (completes) theschool education program independently. The aim of this paper is to analyze the selected school education programs for kindergarten in Slovakia and Czech Republic. The authors used research methods include content and comparative analysis of selected documents from both of countries. Compare of each documents show on diversity and similarity of specific educational programs for kindergartens. Finally, the conclusion offer suggestions to improve of school education programs for kindergart

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita ve vzdělávání. XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    377-391

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku