Content analysis of selected Czech and Slovak school educational programmes for kindergarten
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43870968" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43870968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Analýza vybraných českých a slovenských školských vzdelávacích programov pre materské školy
Popis výsledku v původním jazyce
V posledných desaťročiach sa v Českej a Slovenskej republike uskutočnili školské reformy ovplyvňujúce zmeny v systéme vzdelávania. V oboch krajinách sa do centra pozornosti dostáva pomerne nový spôsob riadenia vzdelávania žiakov v školách, ktorý priniesol jednotlivých školám väčšiu autonómiu. Ide o tzv. dvojúrovňový model riadenia škôl. Pozostáva zo štátneho vzdelávacieho programu a školského vzdelávacieho programu . Cieľom príspevku je analyzovať vybrané školské vzdelávacie programy materských škôl naSlovensku a v Čechách. Autorkami použité výskumné metódy zahŕňajú obsahovú a porovnávaciu analýzu vybraných dokumentov z oboch krajín. Komparácia jednotlivých dokumentov poukazuje na rôznorodosť a podobnosť konkrétnych vzdelávacích programov pre materskéškoly. V závere autorky ponúkajú návrhy na zlepšenie tvorby školských vzdelávacích programov pre materské školy.
Název v anglickém jazyce
Content analysis of selected Czech and Slovak school educational programmes for kindergarten
Popis výsledku anglicky
Over the last decade, the school reforms have made the influence changes in the education system in Czech Republic and Slovak Republic. In the spotlight of both countries is new way of managing the process of education in schools, which brought the greater autonomy for each school. This is called two-level model of school management. It consists of a national education program and school education program, which are designed separately for each level of education. Instead school creates (completes) theschool education program independently. The aim of this paper is to analyze the selected school education programs for kindergarten in Slovakia and Czech Republic. The authors used research methods include content and comparative analysis of selected documents from both of countries. Compare of each documents show on diversity and similarity of specific educational programs for kindergartens. Finally, the conclusion offer suggestions to improve of school education programs for kindergart
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání. XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
377-391
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—