Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870259" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently, tensions between the Romany and non-Romany segments of society have been rising, in many cases taking on a certain form of antiziganism. For various professionals it means having to deal with problems such as how to devise and implement suitable methods leading to the major professions that possesses this ability. The hypothesis that we try to prove through our research in the area of intern-ethnic tensions is that communication between teachers and pupils as well as their families can help improve relations between the non-Romany and Romany segments of a multicultural society, thus helping both the Roma and non-Roma fight antiziganism.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, tensions between the Romany and non-Romany segments of society have been rising, in many cases taking on a certain form of antiziganism. For various professionals it means having to deal with problems such as how to devise and implement suitable methods leading to the major professions that possesses this ability. The hypothesis that we try to prove through our research in the area of intern-ethnic tensions is that communication between teachers and pupils as well as their families can help improve relations between the non-Romany and Romany segments of a multicultural society, thus helping both the Roma and non-Roma fight antiziganism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    25

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    231 - 242

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus