The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870259" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism
Popis výsledku v původním jazyce
Recently, tensions between the Romany and non-Romany segments of society have been rising, in many cases taking on a certain form of antiziganism. For various professionals it means having to deal with problems such as how to devise and implement suitable methods leading to the major professions that possesses this ability. The hypothesis that we try to prove through our research in the area of intern-ethnic tensions is that communication between teachers and pupils as well as their families can help improve relations between the non-Romany and Romany segments of a multicultural society, thus helping both the Roma and non-Roma fight antiziganism.
Název v anglickém jazyce
The Teacher and the Roma: Pedagogic and andragogic contexts in relation to interculturalism
Popis výsledku anglicky
Recently, tensions between the Romany and non-Romany segments of society have been rising, in many cases taking on a certain form of antiziganism. For various professionals it means having to deal with problems such as how to devise and implement suitable methods leading to the major professions that possesses this ability. The hypothesis that we try to prove through our research in the area of intern-ethnic tensions is that communication between teachers and pupils as well as their families can help improve relations between the non-Romany and Romany segments of a multicultural society, thus helping both the Roma and non-Roma fight antiziganism.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
25
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
231 - 242
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—