Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Validity and reliability of research instruments: Principles Validity and reliability of research instruments: Principles and actual practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870587" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-511" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-511</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-511" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-4-511</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Validita a reliabilita výskumných nástrojov: princípy a reálna prax

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článok odpovedá na otázku, ako sa uplatňujú v praxi princípy zisťovania validity a reliability, ktoré udávajú renomované učebnice metodológie. Prvé dve časti príspevku načrtávajú teoretický rámec a opisujú koncept validity a reliability. Nasledujúce časti vysvetľujú proces analýzy a uvádzajú jej výsledky. Z časopisu The Journal of Educational Research bolo náhodným spôsobom vybratých 56 štúdií. Veľká väčšina (91 %) výskumných nástrojov v nich boli posudzovacie škály a testy, zvyšok boli dotazníky, pozorovacie schémy a interview. Na prekvapenie bola validita zdokumentovaná len u 26 % nástrojov, zvyšok nástrojov boli štandardizované testy, alebo sa autori spoliehali na zrejmú (face) validitu. U posudzovacích škál sa použila konštruktová validita zistenápomocou faktorovej analýzy. Obsahová validita a face validita sa použili pri testoch, dotazníkoch a interview. Kombinované zdroje validity (napr. konštruktová spolu so súbežnou alebo diskriminačnou) sa použili veľmi málo, čo považujeme za

  • Název v anglickém jazyce

    Validity and reliability of research instruments: Principles Validity and reliability of research instruments: Principles and actual practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper was to explore how principles of estimating validity and reliability of research instruments, as described in respected methodology textbooks, are satisfied. The initial parts of the paper delineate the theoretical framework and describe the concepts of validity and reliability. The following sections of the paper explain the process of analysis and its findings. The Journal of Educational Research was chosen as the research focus. A sample of 56 randomly selected articles from it has been inspected. The analysis revealed that a large majority (91 %) of research instruments used in these articles was scales and tests, the rest were questionnaires, observation schemes and interviews. Surprisingly, validity was calculated only with 26 of instruments; the rest of instruments were standardized tests or they were face-validated. As far as scales are concerned, construct validity was documented by means of factor analyses. Content validity and face validity were used in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    511-534

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus