Názory studentů vybraných pomáhajících profesí na rušení ústavních zařízení pro děti do tří let věku v kontextu současných změn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871369" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/2014/04/treti-cislo/" target="_blank" >http://soced.cz/2014/04/treti-cislo/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.01.06" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.01.06</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory studentů vybraných pomáhajících profesí na rušení ústavních zařízení pro děti do tří let věku v kontextu současných změn
Popis výsledku v původním jazyce
V průběhu roku 2013 byly realizovány v České republice zásadní změny v oblasti ústavní péče pro děti do tří let věku spojené s novelizací zákona o sociálně-právní ochraně dětí a zákona o rodině. Snahy o rušení ústavních zařízení pro děti do tří let věkusouvisí s deinstitucionalizací, která se u nás v posledním desetiletí stala celospolečenskou filozofií při transformaci pobytových sociálních, školských a zdravotnických zařízení pro různé cílové skupiny. Studenti pomáhajících profesí jsou na terciárnímstupni vzděláváni v nejnovějších přístupech a trendech - tedy i v deinstitucionalizaci, neboť mají být po absolvování studia nositeli a realizátory pozitivních změn zaměřených na dodržování lidských práv a svobod. V souvislosti s uvedeným nás zajímaly názory studentů (sociální pedagogiky a zdravotnických nelékařských oborů) na rušení kojeneckých ústavů a dětských domovů pro děti do tří let. Prostřednictvím kvantitativní výzkumné strategie jsme za využití techniky dotazníku získali odpově
Název v anglickém jazyce
Opinions on the closure of institutional facilities for children up to 3 years in the context of recent changes among students of selected helping professions
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, major changes have happened in the field of infant institutional care in connection with amendment to the Act on Social and Legal Protection of Children and the Act on Family in 2013. Efforts to close down institutional facilitiesfo r children up to 3 years are in connection to deinstitutionalization, which has become societal philosophy of transformation of institutional care in the last decade. Students of helping professions are educated in modern trends, such as deinstitutionalization, because they should become ?holders and implementers? of positive changes based on respect for human rights and freedoms. In connection with that, we focused on opinions on the closing down of infant homes and children?s homes for children upto 3 years among students of nursing fields and social pedagogy. Using the quantitative method of a questionnaire, we obtained responses from 416 respondents. One of the most interesting findings is that only 10 % of students agree with t
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
82-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—