Critical Thinking as a Tool for Managing Intercultural Conflicts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872111" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.239" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.239</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.239" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.239</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Critical Thinking as a Tool for Managing Intercultural Conflicts
Popis výsledku v původním jazyce
This study focuses on critical thinking as a tool for managing intercultural conflicts in relation to development of intercultural competencies which plays crucial role in the process of managing intercultural conflicts. Study presents characteristics and analysis of multicultural competencies and critical thinking which considers possible assumptions for the empirical study of these phenomena. In basic terms gives an overview of the primary complaints determining multicultural competencies and core competencies of critical thinking, then the elementary facts creates an interaction model in the relation to intercultural and multicultural education.
Název v anglickém jazyce
Critical Thinking as a Tool for Managing Intercultural Conflicts
Popis výsledku anglicky
This study focuses on critical thinking as a tool for managing intercultural conflicts in relation to development of intercultural competencies which plays crucial role in the process of managing intercultural conflicts. Study presents characteristics and analysis of multicultural competencies and critical thinking which considers possible assumptions for the empirical study of these phenomena. In basic terms gives an overview of the primary complaints determining multicultural competencies and core competencies of critical thinking, then the elementary facts creates an interaction model in the relation to intercultural and multicultural education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1255-1264
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
—
Místo konání akce
Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—