Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872112" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.240</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper titled The definition of social pedagogy in the context of socio-cultural diversity discusses the context of social pedagogy in Europe and its general definition. It also focuses on the specification of socio-cultural diversity in Central Europe. The paper has a theoretical-empirical character and the aim of the research is to define social pedagogy in terms of socio-cultural diversity in the Czech Republic by applying the Delphi method. The main purpose of this paper is to define social pedagogy, social and cultural diversity in the Czech Republic and social pedagogy in the context of socio-cultural diversity. These characteristics were obtained through analysis of the experts' opinion on the issue.

  • Název v anglickém jazyce

    The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity

  • Popis výsledku anglicky

    The paper titled The definition of social pedagogy in the context of socio-cultural diversity discusses the context of social pedagogy in Europe and its general definition. It also focuses on the specification of socio-cultural diversity in Central Europe. The paper has a theoretical-empirical character and the aim of the research is to define social pedagogy in terms of socio-cultural diversity in the Czech Republic by applying the Delphi method. The main purpose of this paper is to define social pedagogy, social and cultural diversity in the Czech Republic and social pedagogy in the context of socio-cultural diversity. These characteristics were obtained through analysis of the experts' opinion on the issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1265-1272

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    Kypr

  • Místo konání akce

    Kypr

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku