The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872112" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.240" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.240</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity
Popis výsledku v původním jazyce
The paper titled The definition of social pedagogy in the context of socio-cultural diversity discusses the context of social pedagogy in Europe and its general definition. It also focuses on the specification of socio-cultural diversity in Central Europe. The paper has a theoretical-empirical character and the aim of the research is to define social pedagogy in terms of socio-cultural diversity in the Czech Republic by applying the Delphi method. The main purpose of this paper is to define social pedagogy, social and cultural diversity in the Czech Republic and social pedagogy in the context of socio-cultural diversity. These characteristics were obtained through analysis of the experts' opinion on the issue.
Název v anglickém jazyce
The Definition of Social Pedagogy in the Context of Socio-cultural Diversity
Popis výsledku anglicky
The paper titled The definition of social pedagogy in the context of socio-cultural diversity discusses the context of social pedagogy in Europe and its general definition. It also focuses on the specification of socio-cultural diversity in Central Europe. The paper has a theoretical-empirical character and the aim of the research is to define social pedagogy in terms of socio-cultural diversity in the Czech Republic by applying the Delphi method. The main purpose of this paper is to define social pedagogy, social and cultural diversity in the Czech Republic and social pedagogy in the context of socio-cultural diversity. These characteristics were obtained through analysis of the experts' opinion on the issue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1265-1272
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Kypr
Místo konání akce
Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—