Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-regulation of Behaviour in Children Coming from Institution to Foster Families from the Perspective of Fosters Families

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873789" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873789 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-regulation of Behaviour in Children Coming from Institution to Foster Families from the Perspective of Fosters Families

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to contribute to the reflection on the ongoing process of transformation and deinstitutionalisation of the system of care for vulnerable children in the Czech Republic. This nationwide system change has had its defenders as well as detractors. The presented study focuses on one of the parties involved - the experienced foster mothers. The study includes qualitative research results. The survey was conducted in 2014 using a group interview technique with 12 foster mothers. The aim was toidentify, describe and explain the mechanisms of self-regulation of behaviour in children who came to foster families from institutions before the age of 10. Within coding, we designed a paradigmatic model and proceeded to integrate the acquired categories in the grounded theory. The results revealed that children apply external behaviour regulation while the system of self-regulation of their own behaviour fails.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-regulation of Behaviour in Children Coming from Institution to Foster Families from the Perspective of Fosters Families

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to contribute to the reflection on the ongoing process of transformation and deinstitutionalisation of the system of care for vulnerable children in the Czech Republic. This nationwide system change has had its defenders as well as detractors. The presented study focuses on one of the parties involved - the experienced foster mothers. The study includes qualitative research results. The survey was conducted in 2014 using a group interview technique with 12 foster mothers. The aim was toidentify, describe and explain the mechanisms of self-regulation of behaviour in children who came to foster families from institutions before the age of 10. Within coding, we designed a paradigmatic model and proceeded to integrate the acquired categories in the grounded theory. The results revealed that children apply external behaviour regulation while the system of self-regulation of their own behaviour fails.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-04121S" target="_blank" >GA13-04121S: Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue for INTE 2015, August, 2015

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    824-829

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus