Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873791" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace předkládá vybraná témata z oblasti přístupů ke vzdělávání dětí se specific-kými vzdělávacími potřebami v mateřské škole. V první části se autoři věnují teoretic-kému vymezení systému podpory dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Objas-ňují základní formy vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozlišují speciální a specifický přístup učitele, popisují specifika týmové spolupráce dětí, koope-rativní a diferencované výuky. Druhá kapitola se zaměřuje na specifika přístupu vevzdělávání dětí s tělesným postižením v běžné třídě mateřské školy. Vymezuje teoretic-ký rámec tělesného postižení, přičemž autor klade důraz nejen na medicinské aspekty, ale zdůrazňuje především dopady na psychický a sociální vývoj dítěte. V další kapitole se autoři zaměřují na oblast dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, které za-hrnuje nevhodné rodinné prostředí, děti s nízkým sociálním postavením, děti z prostředí ústavní výchovy a děti z rodin azylantů nebo imigrantů. Té

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of education of children with special educational at the kindergartens

  • Popis výsledku anglicky

    The publication presents selected topics from the field of approaches to education of children with special educational needs at kindergartens. The first chapter deals with the theoretical definition of the support system for children with special educational needs. The authors clarify basic forms of education of children with special educational needs, they differ special and specific teacher's approaches, they describe specifics of children teamwork collaboration and specifics of cooperative and differentiated teaching. The second chapter is focused on the specifics of the approach to education of physically disabled children in a common kindergarten class. It defines a theoretical framework of physical disability, while the authors emphasise not only the medical aspects, but they also highlight the impact on the psychical and social development of the child. In the following chapter the authors focus on children recruited from the socially and cultural-ly disadvantaged environments

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-566-5

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy