Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873990" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873990 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této kapitole se budeme věnovat pozici učitele mateřské školy ve vztahu k důležitým mezníkům jeho profesního vývoje, a totiž přípravě budoucího učitele v rámci vysokoškolského studia a následného přechodu do praxe se statusem začínajícího učitele v mateřské škole. Zaměříme se přitom na interakce studenta učitelství/začínajícího učitele s dítětem a možnosti jejího poznání a rozvoje prostřednictvím méně časté metody, kterou je videostudie, tedy analýza videozáznamů edukace. Představíme si příklady použití videoanalýzy u nás i v zahraničí a některé výstupy z dat, kterými jsou písemné výpovědi budoucích i současných učitelek o každodenních interakcích v prostředí mateřské školy a dále videozáznamy z výstupů opět jak připravujících se preprimárních učitelů, tak i těch, které řadíme k začínajícím učitelům již v praxi mateřské školy. Cílem je poukázat na to, že v rámci budování profesního sebepojetí i pojetí své profese celou společností potřebuje dnes učitel mateřské školy poznat širší šká

  • Název v anglickém jazyce

    Kindergarten teacher and his role in the education system

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter we will deal with the position of kindergarten teachers in relation to important milestones of his professional development, and is preparing future teachers in higher education and the subsequent transition to practice with the status ofnovice teachers in kindergarten. We will focus on the interaction while the teacher student / novice teacher with the child and the possibility of its development through knowledge and uncommon methods, which videostudy, a video analysis of education. We will present examples of the use of video analysis at home and abroad, and some outputs of the data which are written statements of future and current teachers about everyday interactions in the environment of kindergarten and video recordings from theoutput again as preparing pre-primary teachers, as well as those that belong to new teachers already in practice kindergarten. The aim is to point out that the building of professional self and concept of their profession throughout soci

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula

  • ISBN

    978-80-7454-555-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    21-36

  • Počet stran knihy

    115

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS kapitoly