Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873990" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel mateřské školy a jeho postavení ve školském systému
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole se budeme věnovat pozici učitele mateřské školy ve vztahu k důležitým mezníkům jeho profesního vývoje, a totiž přípravě budoucího učitele v rámci vysokoškolského studia a následného přechodu do praxe se statusem začínajícího učitele v mateřské škole. Zaměříme se přitom na interakce studenta učitelství/začínajícího učitele s dítětem a možnosti jejího poznání a rozvoje prostřednictvím méně časté metody, kterou je videostudie, tedy analýza videozáznamů edukace. Představíme si příklady použití videoanalýzy u nás i v zahraničí a některé výstupy z dat, kterými jsou písemné výpovědi budoucích i současných učitelek o každodenních interakcích v prostředí mateřské školy a dále videozáznamy z výstupů opět jak připravujících se preprimárních učitelů, tak i těch, které řadíme k začínajícím učitelům již v praxi mateřské školy. Cílem je poukázat na to, že v rámci budování profesního sebepojetí i pojetí své profese celou společností potřebuje dnes učitel mateřské školy poznat širší šká
Název v anglickém jazyce
Kindergarten teacher and his role in the education system
Popis výsledku anglicky
In this chapter we will deal with the position of kindergarten teachers in relation to important milestones of his professional development, and is preparing future teachers in higher education and the subsequent transition to practice with the status ofnovice teachers in kindergarten. We will focus on the interaction while the teacher student / novice teacher with the child and the possibility of its development through knowledge and uncommon methods, which videostudy, a video analysis of education. We will present examples of the use of video analysis at home and abroad, and some outputs of the data which are written statements of future and current teachers about everyday interactions in the environment of kindergarten and video recordings from theoutput again as preparing pre-primary teachers, as well as those that belong to new teachers already in practice kindergarten. The aim is to point out that the building of professional self and concept of their profession throughout soci
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
978-80-7454-555-9
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
21-36
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—