Nadváha a obezita žáků mladšího školního věku v kontextu vybraných výkonových a psychosociálních charakteristik: možnosti využití poznatků v práci sociálního pedagoga
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874907" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nadváha a obezita žáků mladšího školního věku v kontextu vybraných výkonových a psychosociálních charakteristik: možnosti využití poznatků v práci sociálního pedagoga
Popis výsledku v původním jazyce
Autorky příspěvku seznamují s teoretickými východisky z oblasti psychosociálních a kognitivních aspektů dětské nadváhy a obezity, na něž navazují formulacemi výzkumných cílů svého projektu. Úvodem je pojednáno o výskytu nadměrné tělesné hmotnosti v čím dál nižších věkových skupinách, což je provázeno rizikem ohrožení zdravotního stavu celosvětové populace. Problematika je dále zpracovávána z hlediska současného stavu u českých dětí a z hlediska preventivních programů, kterými se sociální pedagogové mohou podílet na obratu situace k lepšímu. Preventivní programy jsou konstruovány na základě výzkumů o psychosociálních a kognitivních aspektech dětské nadváhy a obezity. Výstupy z takto zaměřených výzkumů tvoří závěrečnou část příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Overweight and obesity of primary school pupils in the context of selected performance and psychosocial characteristics: the use of knowledge in the work of social pedagogue
Popis výsledku anglicky
The authors enlighten with the theoretical basis of psychosocial and cognitive aspects of childhood overweight and obesity, which are followed by the formulation of their research goals. First, it deals with the occurrence of excessive weight in younger age groups, that is associated with the risk of endangering of the health status of the global population. The issue is further processed in terms of the status quo in Czech children and in terms of prevention programs, through them social educators can contribute to improving this situation. Preventive programs are designed on the bases of research, aimed on the investigation of psychosocial and cognitive aspects of childhood overweight and obesity. The results of research form the final part of the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fórum mladých výzkumníků. III. Sborník z konference IGA konané 5.11.2015 na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
ISBN
978-80-7454-594-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
81-85
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
UTB Zlín
Datum konání akce
5. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—