Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjective Responsibility of Primary Teacher Education Students in Pedagogical Preparation Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63518053" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63518053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sproc.org/ojs/index.php/pntsbs/article/view/2975/3164" target="_blank" >https://sproc.org/ojs/index.php/pntsbs/article/view/2975/3164</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18844/prosoc.v4i8.2975" target="_blank" >10.18844/prosoc.v4i8.2975</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjective Responsibility of Primary Teacher Education Students in Pedagogical Preparation Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teacher subjective responsibility for pupils is a crucial part of teacher identity. The purpose of this paper is to expose subjective responsibility of primary teacher education students in the context of pedagogical preparation. It presents and analyses results of existing research on subjective responsibility of primary teacher education students in the Czech Republic. The researchers applied questionnaire method; and the results revealed a descending tendency in teacher subjective responsibility for pupils among the respondents. The study describes theoretical approaches to teacher subjective responsibility, perceptions of the concept of pupil’s success and the main principles of reflective teacher education. Finally, the study sets a goal for further mixed methods research, which is to examine mutual interaction between teacher subjective responsibility for pupils of teacher education students, their motivation for choosing primary teacher career and their view of pedagogical preparation.

  • Název v anglickém jazyce

    Subjective Responsibility of Primary Teacher Education Students in Pedagogical Preparation Context

  • Popis výsledku anglicky

    Teacher subjective responsibility for pupils is a crucial part of teacher identity. The purpose of this paper is to expose subjective responsibility of primary teacher education students in the context of pedagogical preparation. It presents and analyses results of existing research on subjective responsibility of primary teacher education students in the Czech Republic. The researchers applied questionnaire method; and the results revealed a descending tendency in teacher subjective responsibility for pupils among the respondents. The study describes theoretical approaches to teacher subjective responsibility, perceptions of the concept of pupil’s success and the main principles of reflective teacher education. Finally, the study sets a goal for further mixed methods research, which is to examine mutual interaction between teacher subjective responsibility for pupils of teacher education students, their motivation for choosing primary teacher career and their view of pedagogical preparation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia: Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    47-51

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Philadelphia

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    26. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku