Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523369" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.15" target="_blank" >10.7441/vu.2019.15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnovaný problematice vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti u dětí a mládeže. Vedení nedospělé části populace k budování základních znalostí, dovedností a hodnotových postojů k hospodaření s financemi, tzv. finanční gramotnosti, představuje důležitou součást jejich vzdělávání a je nutné mu věnovat pozornost již od nejútlejšího věku. K vytváření a trvalému osvojení finanční gramotnosti významně musí přispívat škola, jako součást výchovného systému v procesu socializace jedince ve spolupráci s rodiči. Jen cílevědomá implementace teoretických i praktických poznatků finanční gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu naučí nedospělou populaci správně hospodařit s financemi po celý jejich další život.
Název v anglickém jazyce
PREPARATION OF EDUCATION ON FINANCIAL LITERACY
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to the issue of education in the field of financial literacy for children and youth. Leading the juvenile part of the population to build fundamental knowledge, skills, and value attitudes to finance management, the so-called Financial Literacy, is an integral part of their education and needs to be addressed from an early age. The school, as part of the educational system in the process of socialization of the individual in cooperation with parents, must contribute significantly to the creation and permanent acquisition of financial literacy. Only the purposeful implementation of theoretical and practical knowledge of financial literacy into the educational process will teach the juvenile population to manage their finances properly throughout their entire lives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice
ISBN
978-80-7454-917-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
"175 "- 190
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
11. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—