Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523369" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523369 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45874/Vysokoskolsky_ucitel_vzdelavani_praktiky_pozice_2019.pdf?sequence=3&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/vu.2019.15" target="_blank" >10.7441/vu.2019.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příprava vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnovaný problematice vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti u dětí a mládeže. Vedení nedospělé části populace k budování základních znalostí, dovedností a hodnotových postojů k hospodaření s financemi, tzv. finanční gramotnosti, představuje důležitou součást jejich vzdělávání a je nutné mu věnovat pozornost již od nejútlejšího věku. K vytváření a trvalému osvojení finanční gramotnosti významně musí přispívat škola, jako součást výchovného systému v procesu socializace jedince ve spolupráci s rodiči. Jen cílevědomá implementace teoretických i praktických poznatků finanční gramotnosti do výchovně-vzdělávacího procesu naučí nedospělou populaci správně hospodařit s financemi po celý jejich další život.

  • Název v anglickém jazyce

    PREPARATION OF EDUCATION ON FINANCIAL LITERACY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the issue of education in the field of financial literacy for children and youth. Leading the juvenile part of the population to build fundamental knowledge, skills, and value attitudes to finance management, the so-called Financial Literacy, is an integral part of their education and needs to be addressed from an early age. The school, as part of the educational system in the process of socialization of the individual in cooperation with parents, must contribute significantly to the creation and permanent acquisition of financial literacy. Only the purposeful implementation of theoretical and practical knowledge of financial literacy into the educational process will teach the juvenile population to manage their finances properly throughout their entire lives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vysokoškolský učitel - vzdělávání, praktiky, pozice

  • ISBN

    978-80-7454-917-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    "175 "- 190

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku