Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523698" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0741713619878391" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0741713619878391</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0741713619878391" target="_blank" >10.1177/0741713619878391</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with key determinants of participation in the nonformal education (NFE) of adults in the Czech Republic (CZE). Our results are based on a secondary analysis of two Adult Education Surveys carried out in the CZE in 2011 (n = 10,190) and 2016 (n = 12,272). Determinants of participation are modelled through logistic regression and decision tree algorithm. The results show that the recent trend of participation in NFE has significantly increased to nearly 40% of adults. In this regard, we argue that this increase is an outcome of the higher investments of employers into NFE in the past 5 years, which has led to a higher proportion of low-skilled workers included in job-related training. Nevertheless, this does not mean that inequality in Czech NFE is decreasing, as the main predictors of participation in NFE remain the same: (a) current employment status, (b) active attitude to learning opportunities, and (c) educational attainment.
Název v anglickém jazyce
Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This study deals with key determinants of participation in the nonformal education (NFE) of adults in the Czech Republic (CZE). Our results are based on a secondary analysis of two Adult Education Surveys carried out in the CZE in 2011 (n = 10,190) and 2016 (n = 12,272). Determinants of participation are modelled through logistic regression and decision tree algorithm. The results show that the recent trend of participation in NFE has significantly increased to nearly 40% of adults. In this regard, we argue that this increase is an outcome of the higher investments of employers into NFE in the past 5 years, which has led to a higher proportion of low-skilled workers included in job-related training. Nevertheless, this does not mean that inequality in Czech NFE is decreasing, as the main predictors of participation in NFE remain the same: (a) current employment status, (b) active attitude to learning opportunities, and (c) educational attainment.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-00987S" target="_blank" >GA19-00987S: Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Adult Education Quarterly
ISSN
0741-7136
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
Neuveden
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
000489870800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074044408