Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523698" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0741713619878391" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0741713619878391</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0741713619878391" target="_blank" >10.1177/0741713619878391</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with key determinants of participation in the nonformal education (NFE) of adults in the Czech Republic (CZE). Our results are based on a secondary analysis of two Adult Education Surveys carried out in the CZE in 2011 (n = 10,190) and 2016 (n = 12,272). Determinants of participation are modelled through logistic regression and decision tree algorithm. The results show that the recent trend of participation in NFE has significantly increased to nearly 40% of adults. In this regard, we argue that this increase is an outcome of the higher investments of employers into NFE in the past 5 years, which has led to a higher proportion of low-skilled workers included in job-related training. Nevertheless, this does not mean that inequality in Czech NFE is decreasing, as the main predictors of participation in NFE remain the same: (a) current employment status, (b) active attitude to learning opportunities, and (c) educational attainment.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of participation in nonformal education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with key determinants of participation in the nonformal education (NFE) of adults in the Czech Republic (CZE). Our results are based on a secondary analysis of two Adult Education Surveys carried out in the CZE in 2011 (n = 10,190) and 2016 (n = 12,272). Determinants of participation are modelled through logistic regression and decision tree algorithm. The results show that the recent trend of participation in NFE has significantly increased to nearly 40% of adults. In this regard, we argue that this increase is an outcome of the higher investments of employers into NFE in the past 5 years, which has led to a higher proportion of low-skilled workers included in job-related training. Nevertheless, this does not mean that inequality in Czech NFE is decreasing, as the main predictors of participation in NFE remain the same: (a) current employment status, (b) active attitude to learning opportunities, and (c) educational attainment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-00987S" target="_blank" >GA19-00987S: Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adult Education Quarterly

  • ISSN

    0741-7136

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000489870800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074044408