Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional intelligence of university students in Central Europe: cross-cultural comparison between Czech and Slovak students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523816" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523816 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/19:73597966

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sociology-society.ff.ukf.sk/archiv-cisel/c8/c8-hladik-andrysova.pdf" target="_blank" >http://www.sociology-society.ff.ukf.sk/archiv-cisel/c8/c8-hladik-andrysova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional intelligence of university students in Central Europe: cross-cultural comparison between Czech and Slovak students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research focuses on emotional intelligence and its cross-cultural comparison between Czech and Slovak university students. Such surveys have not been carried out in Central Europe yet. This research is based on the trait EI model (Petrides &amp; Furnham 2001, 2003). Data collection included 1122 Czech and Slovak university students and the use of the TEIQue. We found out significant (p &lt; .001) cross-cultural differences between the students. Slovak students had a higher total EI score (M = 4.83) than Czech students (M = 4.62). Slovak students showed also a higher score in the factors of well-being (Czech M = 4.72; Slovak M = 5.06; p &lt; .001) and emotionality (Czech M = 4.53; Slovak M = 4.80; p &lt; .001). No cross-cultural differences were discovered in the factors of sociability and self-control. Cultural context amounts to about 2.3 % (Rsum2 = .023; p &lt; .001) variability of total EI.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional intelligence of university students in Central Europe: cross-cultural comparison between Czech and Slovak students

  • Popis výsledku anglicky

    The research focuses on emotional intelligence and its cross-cultural comparison between Czech and Slovak university students. Such surveys have not been carried out in Central Europe yet. This research is based on the trait EI model (Petrides &amp; Furnham 2001, 2003). Data collection included 1122 Czech and Slovak university students and the use of the TEIQue. We found out significant (p &lt; .001) cross-cultural differences between the students. Slovak students had a higher total EI score (M = 4.83) than Czech students (M = 4.62). Slovak students showed also a higher score in the factors of well-being (Czech M = 4.72; Slovak M = 5.06; p &lt; .001) and emotionality (Czech M = 4.53; Slovak M = 4.80; p &lt; .001). No cross-cultural differences were discovered in the factors of sociability and self-control. Cultural context amounts to about 2.3 % (Rsum2 = .023; p &lt; .001) variability of total EI.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia a spoločnosť/Sociology and Society

  • ISSN

    2453-8086

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    2-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus