Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Support the development of communication competencies in kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63526634" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63526634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Support the development of communication competencies in kindergarten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publication has an empirical character and presents the findings and results of the research on the communication skills of pre-school age children. In the theoretical part are presented the conceptual and theoretical starting points of the research as well as the specifics of the research methodology. The empirical part has the character of a qualitative research survey, which is realized through observation. The main objective of the research was to analyze the communication skills of pre-school children. For the needs of research, a set of 39 didactic games for the development of communication skills of children through pre-school pedagogy students at Tomas Bata University in Zlin. The set supports mainly the main areas involved in the proper development of communication. These are auditory and visual perceptions, phonematic differentiation, motoring of speech organs, fine motoring, breathing and vocal area. The results of the research reveal other possibilities to effectively work with nursery children and develop communication skills from the position of future educators. In addition, they also motivate children to implement and validate didactic games.

  • Název v anglickém jazyce

    Support the development of communication competencies in kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    The publication has an empirical character and presents the findings and results of the research on the communication skills of pre-school age children. In the theoretical part are presented the conceptual and theoretical starting points of the research as well as the specifics of the research methodology. The empirical part has the character of a qualitative research survey, which is realized through observation. The main objective of the research was to analyze the communication skills of pre-school children. For the needs of research, a set of 39 didactic games for the development of communication skills of children through pre-school pedagogy students at Tomas Bata University in Zlin. The set supports mainly the main areas involved in the proper development of communication. These are auditory and visual perceptions, phonematic differentiation, motoring of speech organs, fine motoring, breathing and vocal area. The results of the research reveal other possibilities to effectively work with nursery children and develop communication skills from the position of future educators. In addition, they also motivate children to implement and validate didactic games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019)

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    435-440

  • Název nakladatele

    IATED - International Association for Technology, Education and Development

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000536018100076