Mezigenerační vztahy mezi dětmi předškolního věku a seniory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526253" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201003333.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20201003333.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20201003333" target="_blank" >10.11118/lifele20201003333</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezigenerační vztahy mezi dětmi předškolního věku a seniory
Popis výsledku v původním jazyce
Vzhledem k demografickému stárnutí populace je nutné věnovat se systematičtěji seniorům a vztahu k lidem této věkové kategorie. Článek představuje téma mezigeneračních vztahů, konkrétně je zaměřen na vztah mezi dětmi předškolního věku a seniory. Cílem je představit téma mezigeneračních vztahů, analyzovat současný stav poznání v této oblasti a specifikovat možnosti rozvíjení mezigeneračních vztahů mezi zmíněnými skupinami osob. K tomuto účelu je zapotřebí vytvářet nejen např. mezigenerační programy, ale také formovat pozitivní postoje v rodinném prostředí.
Název v anglickém jazyce
Intergenerational relationships between preschool children and the elderly
Popis výsledku anglicky
In the context of demographic ageing of the population, it is necessary to focus more systematically on the elderly and the relationship between society and people of this age category. This article presents the topic of intergenerational relationships; it specifically focuses on the relationship between preschool children and the elderly. The aim of the article is to introduce the topic of intergenerational relationships with a focus on the relationships between preschool children and the elderly, analyze the current state of knowledge in the field of intergenerational relationships and specify the possibilities of developing intergenerational relationships between these groups of people. For this purpose, it is necessary to create intergenerational programs, but it is also essential to form positive attitudes in the family.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
333-351
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—