PATIENTS´ EDUCATION AND LEARNING IN HOSPITAL AND CLINICAL SETTINGS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526847" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1975" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1975</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1975" target="_blank" >10.21125/iceri.2020.1975</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PATIENTS´ EDUCATION AND LEARNING IN HOSPITAL AND CLINICAL SETTINGS
Popis výsledku v původním jazyce
Educational activities and pedagogical strategies in healthcare settings are aimed at maintaining health, preventing damage to health, restoring health, and also improving the quality of life during illness. Patient education and learning in hospitals are considered as an essential part of optimal care for patients with the disease and one of the essential aspects of nursing nowadays. In this regard, the key educators in healthcare settings are mainly general nurses who are important elements of a pedagogical process and healthcare settings change in learning environments where patients need to change their attitudes and behaviors.
Název v anglickém jazyce
PATIENTS´ EDUCATION AND LEARNING IN HOSPITAL AND CLINICAL SETTINGS
Popis výsledku anglicky
Educational activities and pedagogical strategies in healthcare settings are aimed at maintaining health, preventing damage to health, restoring health, and also improving the quality of life during illness. Patient education and learning in hospitals are considered as an essential part of optimal care for patients with the disease and one of the essential aspects of nursing nowadays. In this regard, the key educators in healthcare settings are mainly general nurses who are important elements of a pedagogical process and healthcare settings change in learning environments where patients need to change their attitudes and behaviors.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30301 - Social biomedical sciences (includes family planning, sexual health, psycho-oncology, political and social effects of biomedical research)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2020 Proceedings
ISBN
978-84-09-24232-0
ISSN
2340-1095
e-ISSN
2340-1095
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
8934-8939
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
9. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—